اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی خبر داد:

ایجاد شبکه‌ای برای پیاز زعفران/ قاچاق فرآورده‌های نفتی توسط شرکت‌های خوش‌نام

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از تشکیل شبکه‌ای برای رسیدگی به تخلفات پیاز زعفران خبر داد و گفت: اخیر در بحث قاچاق فرآورده‌های نفتی تحریکاتی توسط شرکت‌های خوش‌نام در گمرک دوغارون صورت گرفته است.

ایجاد شبکه‌ای برای پیاز زعفران/ قاچاق فرآورده‌های نفتی توسط شرکت‌های خوش‌نام
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن متین‌فرد ظهر امروز در نشستی خبری در محل دفتر مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اظهار داشت: در سال‌های قبل شبکه‌ای برای پیاز زعفران تعریف نشده بود و همین امر سبب بروز مشکلات زیادی در این زمینه می‌شد.
وی افزود: همچنین در طول این سال‌ها کشفیات مختلفی در شهرهای مرزی خراسان رضوی در زمینه پیاز زعفران صورت می‌گرفت اما همه مدعی کشت این محصول را داشتند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تصریح کرد: در همین راستا شبکه پیاز زعفران از پنج ماه گذشته در این استان راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه این اقدام با محوریت جهاد کشاورزی هر شهرستان صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: در چند ماهه اخیر سه محموله بزرگ پیاز زعفران در خراسان رضوی کشف و ضبط شد.
متین‌فرد بیان داشت: اخیراً 250 کیلوگرم زعفران تقلبی در خراسان رضوی کشف شد و پنج نفر متهم در این زمینه دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه محکومیت این پرونده پنج میلیارد و 480 میلیون ریال است، افزود: این میزان زعفران به دلیل فقدان قابلیت مصرف توسط مسئولان امر معدوم شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تولید این زعفران را از ریشه‌های برخی از گیاهان دانست و عنوان کرد: برخی از افراد سودجو بدون در نظر گرفتن سلامت مردم اقدام به انجام چنین کار ناپسندی می‌کنند.
وی در ارتباط با قاچاق سوخت در استان خراسان رضوی نیز بیان داشت: در دو ماهه اخیر در بحث قاچاق فرآورده‌های نفتی تحریکاتی در گمرک دوغارون صورت گرفت.
متین‌فرد با ابراز تأسف از این موضوع که این قاچاق توسط شرکت‌هایی خوش‌نام صورت گرفته است، یادآور شد: این شرکت‌ها با وجود اینکه تسهیلات خوبی را از دولت دریافت می‌کردند اما اقدام به قاچاق فرآورده‌های نفتی در قالب محموله‌های هیدروکربن و حلال می‌کردند.
وی 85 درصد از صادرات این شرکت‌ها را فرآورده‌های نفتی یارانه‌دار برشمرد و گفت: در همین راستا حدود 14 شرکت صادر کننده در این زمینه دخیل بوده‌اند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: در یک ماهه اخیر 171 پرونده در این زمینه تشکیل شده و بهای این فرآورده‌ها بیش از 636 میلیارد ریال است.
وی سوخت قالب این میزان فرآورده‌ را «نفت و گاز» ذکر کرد و افزود: این موضوع از اوایل سال جاری توسط نیروی انتظامی و گمرک مورد بررسی قرار گرفته است.
متین‌فرد با تأکید بر اینکه در این جریان با مباشران و معاونان پرونده نیز به شدت برخورد می‌شود، ابراز خرسندی کرد: از زمان اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها تاکنون شاهد کاهش شدیدی در امر قاچاق در خراسان رضوی بوده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: تعزیرات حکومتی خراسان رضوی برخورد قاطعی با متخلفان در این زمینه دارد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول