اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدرس دانشگاه:

اهل بیت(ع) شاهراه هدایت هستند

خبرگزاری فارس: مدرس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: محبت امام علی(ع) و اهل بیت (ع) وسیله‌ای برای راهیابی به حق و هدایت است.

اهل بیت(ع) شاهراه هدایت هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مرزبان کرمی بعدازظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد در مراسم جشن ویژه عید ولایت، اظهار داشت: روایات اسلامی، محبت و مودت را از نیروهای عقل و بغض و دشمنی را از سپاهیان جهل بر شمرده است.
وی با بیان اینکه نخستین شرط محبت، شناخت و معرفت محبوب است، گفت: آدمی نمی‌تواند چیزی یا شخصی را که نمی‌شناسد، دوست بدارد.
کرمی ادامه داد: آیات قرآنی مزد رسالت پیامبر(ص) را دوستی اهل بیت(ع) دانسته و از مسلمانان خواسته که به شکرانه ایمان، تنها اهل بیت(ع) را دوست بدارند، خداوند به پیامبرش فرمان می‎دهد که بگو: «هیچ پاداشی از شما برای رسالتم نمی‌خواهم جز دوستی نزدیکان، اهل بیت، من».
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد محبت امام علی(ع) و اهل بیت (ع) را وسیله‌ای برای راهیابی به حق و هدایت دانست و گفت: محبت رشته‌ای است که مردم را به امام علی(ع) پیوند می‌زند و از سخنان و تعالیم و سیره و روش وی بهره‌مند و به قرب الهی می‎رساند.
وی خاطرنشان کرد: عشق و محبت پاکان و اولیای حق انسان‌ساز است و عامل بسیار ارزنده‌ای برای تربیت و حرکت روح‌ها و زیرورو شدن روحیه‌ها است، عقل و فطرت انسانی، زیبایی‌ها را دوست و زشتی‌ها را دشمن می‌دارد.
کریمی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین آثار محبت ناشی از معرفت و شناخت، اطاعت و پیروی و حمایت است، برهمین اساس نشانه عملی و عینی معرفت و محبت نسبت به امام و ولی، اطاعت و پیروی از او در همه شرایط و حوادث است که این اطاعت به طور مسلم و بدیهی خود جلوه‌ای از اطاعت از رسول اکرم(ص) است.
وی این محبت را جلوه‌ای از اطاعت خداوند متعال برشمرد و گفت: در نتیجه این محبت ریشه اصلی معرفت، محبت و اطاعت از امام، تسلیم بودن در برابر فرمان خداوند سبحان است که در قرآن مجید به معرفت و محبت و اطاعت از اولیائش فرمان داده است.
کریمی با اشاره به ویژگی‎های معارف الهی، گفت:  عاشورا و کربلا، محبت به اهل بیت (ع) و کوشش برای شبیه شدن به آنها، روحیه جهاد مظلومانه و صبر بر این جهاد جزو خصوصیات و معارف مربوط به ولایت است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول