اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر آیینی آذربایجان‌شرقی:

عزت‌مداری اساس تربیت مکتب حسینی است

خبرگزاری فارس: شاعر آیینی و مداح پیشکسوت استان آذربایجان‌شرقی گفت: عزت‌مداری و زندگی توام با عزت و شرافت اساس تربیت مکتب حسین(ع) است.

عزت‌مداری اساس تربیت مکتب حسینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، حسین حسنی‌افشرد اظهار کرد: عزت به‌عنوان یک خصلت متعالی نفسانی به زیباترین وجه در قیام عاشورا جلوه کرده و فرهنگ متعالی عاشورایی نیز انسان معتقد و متعهد را از تسلیم شدن در برابر فرومایگان نهی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه قیام عاشورا و پیامدهای آن، موثرترین و ماندگارترین رخدادی است که منشا تحولاتی بنیادین در تاریخ اسلام شده است، افزود: ارزش‌ها و آرمان‌های امام حسین (ع) و نهضت عظیم عاشورا فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثار را در جامعه اسلامی نهادینه کرده و انسان‌های وارسته و فرهیخته‌ای در دامن این فرهنگ روحبخش رشد و بالندگی یافته‌اند.
حسنی با اشاره به جایگاه شعر آیینی و ارزش‌مدار در جامعه گفت: فرهنگ ناب حسینی، سرچشمه جوشش شعر آیینی  و پدید آمدن آثاری ماندگار است.
وی ادامه داد: شعر عاشورایی نشات گرفته از باورهای زلال عاشقان و دلباختگان مکتب اباعبدالله الحسین (ع) است و پیشینه درخشان و آثار فاخر نام‌آوران شعر آیینی و عاشورایی نیز گواهی روشن بر این مطلب است.
حسینی، بر لزوم تامل و پرداخت شعرا و مداحان به محتوای غنی قیام عاشورا و هدف امام حسین (ع) تاکید کرد و گفت: معارف اهل بیت (ع) و در راس آن امام حسین (ع) باید در اشعار و مداحی شعرا و مداحان جوان نیز به بهترین وجه نمود یافته و مبین اهداف ژرف این حرکت عظیم باشد.
این شاعر پیشکسوت آیینی، شعر عاشورایی را آمیخته به حکمت و دانش و آکنده از معرفت و بینش دانست و تصریح کرد: شعرا باید در کنار زیبایی تعابیر و واژگان بر عمق و محتوا دقت بیشتری داشته باشند.
حسین حسنی‌افشرد، از پیشکسوتان عرصه شعر آیینی آذربایجان‌شرقی و متولد 1321 بوده و تاکنون سه جلد از آثار او در رثا و مدح اهل بیت (ع) شامل "خزان در بهار" (2 جلد) و"خطبتین غدیر و فدک"  به چاپ رسیده است.
بر اساس این گزارش، آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نخستین جشنواره فرهنگی هنری امام حسین (ع) 21 آبان‌ماه جاری در تبریز برگزار شده و طی آن از چند تن از پیشکسوتان و پیرغلامان بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) تجلیل خواهد شد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول