اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه بهار:

ولایت فقیه یکی از شئون غدیر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر بهار گفت: "ولایت فقیه" نیز یکی از شئون غدیر است که امروز دشمنان ما آن را مورد آماج حملات خود قرار داده‌اند زیرا به تأثیرگذاری این نعمت در خنثی‌سازی نقشه‌هایشان واقف شده‌اند.

ولایت فقیه یکی از شئون غدیر است
حجت‌الاسلام احمد عظیمی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان ضمن تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: بعد از آفرینش هستی، اتفاقات و وقایع مختلفی در جهان رخ داده که برخی از آنها به عنوان محور حوادث بشری، دارای اهمیت ویژه‌ای هستند و از هر نظر می توان آنها را اثرگذار و حائز اهمیت برشمرد.
به گفته وی بعثت انبیا به ویژه بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، حادثه غدیرخم به عنوان مکمل بعثت و قیام عاشورا از این دست رخدادهای مهمی هستند که به وقوع پیوسته‌اند و قیامی چون قیام مهدوی که هنوز رخ نداده نیز از دیگر وقایع اثرگذار جهان بشریت به شمار می‌رود.
امام جمعه شهر بهار حادثه غدیر خم را محور سایر وقایع بشری خواند و ادامه داد: باید توجه داشت که بدون غدیر خم، بعثت نبی اکرم(ص) ناتمام می‌ماند و کامل نمی‌شد.
وی با بیان اینکه عاشورا نیز نگهبان غدیر است، گفت: امامت و ولایت، محصول غدیر است و همه هنر عاشورا این بود که از این جایگاه حراست و صیانت کرد.
عظیمی‌زاده تأکید کرد: مهدویت نیز میوه و ثمره واقعه غدیر خم است به همین دلیل می‌شود چنین ادعا کرد که غدیر مهمترین حادثه هستی است.
وی با تأکید بر لزوم آشنایی با ابعاد حادثه غدیر خم اظهار کرد: متأسفانه به خوبی به این جایگاه ارزشمند مشرف نیستیم در صورتی که به عنوان یک شیعه نباید چنین باشد.
امام جمعه بهار با بیان اینکه محبت به سادات یکی از شئون غدیر است، افزود: باید به این امر مهم توجه داشت که "غدیر" عید همه کسانی است که از نعمت ولایت بهره‌مند هستند و سایه‌ای از امامت و ولایت را در خودشان دارند.
وی گفت: "ولایت فقیه" نیز یکی از شئون غدیر است که امروز دشمنان ما آن را مورد آماج حملات خود قرار داده‌اند زیرا به تأثیرگذاری این نعمت در خنثی‌سازی نقشه‌هایشان واقف شده‌اند.
عظیمی‌زاده عملیاتی کردن پیام غدیر را یکی از اهداف حکومت مهدوی خواند و افزود: باید با فرهنگسازی شأن و جایگاه غدیر را بیشتر مورد توجه قرار دهیم که البته بعد از انقلاب، فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده ولی کافی نبوده است.
وی در پایان سخنانش با بیان اینکه باید خطبه غدیر را مورد مطالعه دقیق قرار داد، ابراز کرد: جملات مهمی در جریان خطبه معروف غدیر صادر شده که همه مشتاقان ولایت اهل بیت(ع) باید به آن مراجعه کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول