اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان غربی خبر داد:

بیمه شدن 7 هزار قالیباف آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان غربی گفت: 7 هزار و 422 نفر قالیباف در آذربایجان غربی بیمه شد.

بیمه شدن 7 هزار قالیباف آذربایجان غربی
خلیل رفیع‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در سال جاری تعداد قابل توجهی از بافندگان فرش دستباف روستایی مراحل لازم را برای دریافت دفترچه بیمه تامین اجتماعی سپری کردند از این رو سایر افراد هم باید برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه برای ارتقای سطح خود تلاش کنند.
وی افزود: در سال جاری برای زیر پوشش قرار دادن بافندگان فرش دستباف روستایی 8 هزار و 579 نفر به دلیل داشتن شرایط لازم برای شرکت در آزمون معرفی شدند که بخش عظیمی از افراد فوق در آزمون فوق موفقیت‌های لازم را کسب کردند.
این مسئول بیان کرد: 2 هزار و 446 نفر از بیمه‌شدگان زن و 4 هزار و 476 نفر از بیمه‌شدگان هم مرد هستند همچنین یک هزار و 157 نفر در آزمون حد نصاب امتیاز را کسب نکردند که باید برای تشکیل مجدد پرونده و ارتقای سطح توانایی‌های خود بیش از پیش تلاش کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه برای استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی باید افراد شرایط خاصی کسب کنند، ادامه داد: باید افراد مراجعه‌کننده قالیباف بوده و در منزل خود دار قالی به پا کنند همچنین مهارت و توانایی‌های لازم برای بافتن فرش را کسب کند شخصی که این ویژگی‌ها در وی جمع شود به سازمان بازرگانی سپس به سازمان فنی‌حرفه‌ای برای شرکت در آزمون معرفی می‌شود.
این مسئول یادآوری کرد: موضوع بیمه کردن قالیبافان از سال جاری برابر قوانین جاری کشور در دستور کار اتحادیه قرار گرفته است به طوری که سال‌های گذشته این قشر از جامعه از بیمه عمر برخوردار بودند  ولی بعد از کسب شرایط لازم از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند.
رفیع‌زاده با بیان اینکه فرآیند بیمه کردن قالیبافان ادامه دارد، اضافه کرد: در مناطق روستایی آذربایجان غربی بین 60 هزار تا 70 هزار نفر قالیباف فعالیت می‌کند که اقدامات اتحادیه برای زیرپوشش قرار دادن افراد واجد‌الشرایط همچنان تداوم دارد.
مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی آذربایجان غربی گفت: این استان هنرمندان زیادی در حوزه فرش دارد که باید برای توسعه فعالیت‌های آنها حمایت‌های مختلفی در جوانب گوناگون از آنها به عمل آید تا بیش از پیش به فعالیت در این عرصه ترغیب شوند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول