اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ایجاد بیش از 700 کیلومتر راه‌آهن در کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در هفت ماه گذشته سال جاری بیش از 700 کیلومتر راه‌آهن در کشور ایجاد شده است.

ایجاد بیش از 700 کیلومتر راه‌آهن در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، محمد صادقی پیش از ظهر امروز در بررسی مشکلات راه‌آهن غرب کشور در نهاوند افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید سالانه یک‌هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور ایجاد شود که با توجه به اجرای مطلوب این پروژه‌ها در کشور تاکنون از ابتدای سال توانسته‌ایم بیش از 700 کیلومتر راه‌آهن ایجاد و به شبکه ریلی کشور متصل کنیم.
وی توجه به توسعه شبکه ریلی در کشور را به دلیل کاهش مشکلات ترافیکی و تصادفات جاده‌ای مهم ارزیابی کرد و افزود: میانگین به ازای ایجاد هر کیلومتر راه‌آهن حدود 2.5 تا 3 میلیارد تومان هزینه می‌شود بنابراین دقت و نظارت کافی برای اجرای مطلوب‌تر راه‌آهن و دیگر پروژه‌ها در کشور ضروری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: از آنجایی که تأمین منابع مالی به عنوان مهم‌ترین مسئله پیش‌ روی وزارت راه و شهرسازی مورد نظر است بنابراین امسال از طریق فروش اوراق مشارکت به ارزش 4 هزار میلیارد تومان بخشی از منابع مالی اجرای پروژه راه‌آهن را تأمین کرده‌ایم که در نوع خود بی‌نظیر است.
وی به توجه مسئولان عالی رتبه نظام به ایجاد راه‌آهن غرب کشور اشاره و اضافه کرد: در سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه تصویب شد که ادامه راه‌آهن غرب کشور از کرمانشاه تا مرز خسروی به طول 260 کیلومتر در دستور کار قرار گیرد و برای اجرای سریع آن حدود 750 میلیارد تومان تخصیص یافته است و این پروژه که 520 کیلومتر از اراک به ملایر، نهاوند، کنگاور، صحنه و کرمانشاه و تا مرز خسروی امتداددار، باید تا پایان سال 92 به مرحله افتتاح برسد که برای این پروژه حدود یک‌هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود.
صادقی ادامه داد: توجه به صندوق توسعه ملی، و استفاده از تسهیلات فاینانس برای تأمین منابع مالی ضروری است زیرا اجرای راه‌آهن غرب کشور نقش مهمی در توسعه کشور دارد.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: راه‌آهن غرب کشور، اتصال راه‌آهن از مرکز به غرب کشور و همچنین تسهیل در سفر به عتبات عالیات و کشور عراق منجر به دسترسی آسان به دریای مدیترانه و در نهایت کشورهای اروپایی را مهیا و آسان می‌کند بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است.
مهدی سنایی با انتقاد شدید از عدم پیشرفت فیزیکی مناسب با وجود توجه مسئولان وزارت راه و شهرسازی و تخصیص اعتبارات ویژه برای اجرای سریع‌تر پروژه عنوان کرد: متأسفانه این قطعه در نهاوند که 47 کیلومتر است که در طول شش ماهه گذشته تاکنون فقط هفت درصد پیشرفت داشته که نامطلوب است.
وی از ایجاد 220 دهنه پل فرعی و 13 دهنه پل اصلی در محور راه‌آهن قطعه نهاوند خبر داد و افزود: تاکنون در نهاوند برای اجرای این پروژه مبلغی حدود 3 میلیارد تومان هزینه شده است که دو ایستگاه نیز در نهاوند و فیروزان ایجاد می‌شود.
فرماندار نهاوند نیز در این نشست پروژه راه‌آهن غرب کشور را به عنوان پروژه‌ای که مورد توجه آحاد مردم قرار گرفته است، گفت: تقریباً هر روز و هر لحظه مسئولان استانی و شهرستانی که به این پروژه مربوط هستند مورد سوال مردم قرار دارند بنابراین تسریع در پیشرفت این پروژه ضروری است.
اسماعیل زارعی‌کوشا اظهار داشت: دو ایستگاه برای حمل و نقل مسافر و کالا در مناطق روستای ملوسان و شهر فیروزان با 400 میلیون تومان ایجاد می‌شوند که عملیات ساخت آنها آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: قطعه نهاوند که تاکنون میانگین 32 درصد پیشرفت دارد باید تا پایان سال 91 به بهره‌برداری برسد زیرا تا زمانی که این قطعه به اتمام نرسد عملاً امکان فعالیت قطعات بعدی در امتداد این محور وجود ندارد بنابراین پیمانکار این پروژه باید نهایت تلاش خود در اتمام آن در مدت زمان معین شده به کار گیرد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول