اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ساخت 8500 کیلومتر راه آهن در کشور

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی از ساخت و ایجاد 8 هزار و 500 کیلومتر راه‌آهن در کشور خبر داد و گفت: سالانه یک‌هزار کیلومتر از این میزان به بهره‌برداری می‌رسد.

ساخت 8500 کیلومتر راه آهن در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی نیکزاد صبح امروز در جمع خبرنگاران در فرودگاه سنندج، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای، ریلی و دریایی از اولویت وزارت راه و شهرسازی است و بر اساس اولویت‌ها و برنامه‌ریزی موثر کارهای خود را به پیش می‌برد.
وی با اشاره به هدف‌گذاری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت 8 هزار و 500 کیلومتر راه‌آهن در کشور، تصریح کرد: برای ایجاد این میزان خط آهن، اعتباری افزون بر 2 هزار میلیارد تومان نیاز است.
نیکزاد خاطرنشان کرد: اعتبارات دولت در قانون بودجه کم است و ما هم به همین میزان برای پروژه‌ها اعتبار اختصاص داده‌ایم.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 هزار کیلومتر خط آهن در اختیار داریم که به ملت ایران سرویس دهی می‌کنند و با تحقق برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه راه‌آهن، مسیر توسعه کشور هموارتر خواهد شد.
به گفته نیکزاد، خط راه‌آهن سنندج ـ همدان ـ تهران با 64 میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است و امروز سعی می‌شود که به صورت 100 درصد اختصاص یابد.
وی توسعه حمل و نقل را بسترساز توسعه همه جانبه کشور خواند و تصریح کرد: 422 پروژه بزرگ و کوچک استانی و ملی در زمینه راه‌سازی در کردستان انجام شد که امسال نیز پروژه‌های قابل توجهی در دست اجراست.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول