اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

شهردار یاسوج:

زندگی شهری با تلفیق فرهنگ دینی و شهرنشینی آسان می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار یاسوج با بیان اینکه اگر فرهنگ‌ ناب اسلامی در زندگی شهرنشینی لحاظ شود بسیاری از مشکلات کنونی را نخواهیم داشت، گفت: در شهر یاسوج به دنبال این هستیم که با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تلفیق موضوعات دینی بسیاری از مشکلات فعلی را از پیش رو برداریم.

زندگی شهری با تلفیق فرهنگ دینی و شهرنشینی آسان می‌شود
قباد نگین‌تاجی امروز در حاشیه بازدید از پروژه تکمیل پل شهید عوض‌زاده یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید تعامل سازنده بین شهرداری و رسانه‌ها وجود داشته باشد، اظهار داشت: وجود یک ارتباط تنگاتنگ بین مسئولان و رسانه موجب انعکاس و شناسایی ضعف‌ها، نارسایی‌های بخش‌های خدمات شهرداری، رفع ابهامات، معضلات اجتماعی و اشکالاتی که در شهرداری وجود دارد، خواهد شد.
وی به هماهنگی با مطبوعات و رسانه‌ها در مورد جشنواره ها و مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و افزود: شهرداری یاسوج بدون در نظر گرفتن هرگونه بزرگ‌نمایی مسائل قصد نشان دادن واقعیت ها را دارد چراکه نقاط ضعف و عملکردها باید نشان داده شود.
شهردار یاسوج با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند مسئولان باید آن چه را که انجام می‌دهند به گوش مردم برسانند، ابراز داشت: بنابراین اگر ارتباط بین مسئولان و رسانه قطع شود آن چه که انجام می‌گیرد از دید مردم پنهان می‌ماند که این پنهان ماندن سبب سوء استفاده برخی انسان‌های سودجو و فرصت طلب می‌شود که قصدشان تخریب عملکردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
نگین‌تاجی ارتباط شهرداری و رسانه را تعاملی دوسویه دانست و گفت: از آن جا که سعی ما بر این است که عملکرد شهرداری به بهترین نحو ممکن اطلاع‌رسانی شود تا جایی که معقول و معمول باشد با رسانه‌ها تعامل خواهیم داشت تا مردم با اقدامات شهرداری که در راستای خدمات به شهروندان است، بیشتر آگاه شوند.
این مقام مسئول شهر یاسوج با بیان اینکه هر کس که از بیرون وارد شهرداری می‌شود با آن که در شهرداری کار می‌کند به حتم دیدگاه متفاوتی دارد، اظهار داشت: برخی کارها در شهرداری مانند کارهای خدمات سطح شهر و کارهایی که نیاز به برنامه‌های مدونی دارد به صورت روزانه انجام می‌گیرند که یکی از وظایف مهم هر شهرداری است.

* با کنترل کیفیت آسفالت از هدر دادن بیت‌المال جلوگیری می‌شود
نگین تاجی به مهم بودن کیفیت برخی عملکردهای شهرداری در حوزه فنی و اجرایی در قالب برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال در اجرای زیرسازی خیابان‌ها جای بحث وجود دارد چراکه زمانی ما می‌توانیم عملیات اجرایی خیابان‌ها را انجام دهیم که زیرساخت‌ها به خوبی کار شده باشند.
وی با بیان اینکه عدم وجود زیرساخت‌های مناسب برای آسفالت خیابان سبب فرسودگی و تخریب زودهنگام آن‌ها می‌شود، ابراز داشت: برای بالا بردن کیفیت و عمر بیشتر تمام کارهایی که در حوزه شهرسازی و آسفالت معابر و خیابان‌های شهری صورت می‌گیرد باید با نظارت دقیق و آزمایش‌های گوناگون کیفیت همراه باشد تا از هدر دادن بیت‌المال جلوگیری شود.
شهردار یاسوج ضمن ابراز تاسف از وجود برخی چاله‌ها در خیابان‌های شهر یاسوج گفت: وجود این چاله‌ها علاوه بر خدشه‌دار کردن چهره شهر موجب مشکلات دیگری برای شهروندان می‌شود که متاسفانه بخشی از این چاله‌ها حاصل کنده کاری‌هایی است که در خیابان‌ها توسط دستگاه‌های حفار صورت می‌گیرد.
وی سیاست‌گذاری‌های نامناسب و ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی را از دلایل اصلی بروز چنین مشکلاتی برشمرد و افزود: یاسوج مرتب در حال تغییر، تحول و توسعه است که در برخی مواقع مسیرهای اصلی کابل‌های تلفن و برق مجدد تقویت می‌شوند.
نگین‌تاجی با بیان اینکه خیابان‌های فرعی نیاز به اجرای خدمات دارند، ابراز داشت: در زمان اجرای این حفاری‌ها باید نکات فنی به صورت جدی رعایت شود که البته لحاظ کردن این نکات فنی بر عهده پیمانکار است که شهرداری با توجه به اهمیت این موضوع با در دستور کار قرار دادن آن سعی در کاهش این مشکلات دارد.

*مهم‌ترین هدف شهرداری فرهنگ شهرنشینی و نهادینه کردن است
شهردار پایتخت طبیعت از اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با برنامه‌های شهرداری و مناسبت‌ها خبر داد و افزود: مهم‌ترین هدف در برنامه‌های فرهنگی که مختص شهرداری بوده و به آن‌ها پرداخته می‌شود فرهنگ شهرنشینی و نهادینه کردن آن در میان شهروندان است.
وی تلفیق فرهنگ شهرنشینی با فرهنگ دینی و مذهبی را یکی از اقدامات سودمند برای شهروندان عنوان کرد و گفت: تلفیق این فرهنگ‌ها موجب کاهش هزینه‌ها، کاهش جرائم و ارتباط صحیح شهروندی می‌شود که شهرداری یاسوج در این زمینه برنامه گوناگونی دارد و با استفاده از تجارب کارشناسان و نظرات ارائه شده در این زمینه گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول