اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون فرماندار بندرعباس مدعی شد:

افزایش شیوع مواد مخدر در بین کارگران

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بندرعباس طی اظهاراتی جالب توجه پیرامون نقش مواد مخدر در شکل‌گیری ناهنجاری‌ها، مدعی شد به دلایلی شیوع مواد مخدر در بین قشر کارگر افزایش یافته است.

افزایش شیوع مواد مخدر در بین کارگران
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس محمد محسنی چهارشنبه شب در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان با بیان اینکه مواد مخدر عامل اصلی ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی است، اظهار داشت: نیروی انتظامی باید با جدیت تمام طرح‌های مقابله با خرده فروشان مواد مخدر را اجرا کند.
وی با اشاره به کاهش سن طلاق در جامعه، بیان داشت: به علت کم کاری برخی دستگاه‌های اجرایی به ویژه نهادهای فرهنگی سن طلاق در جامعه کاهش یافته که یکی از عوامل اصلی آن مصرف مواد مخدر در خانواده‌ها است.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بندرعباس در ادامه به مصرف مواد مخدر در میان کارگران اشاره کرد و افزود: به علت واگذاری بیشتر کارخانجات تولیدی به بخش خصوصی میزان نظارت بر کارگران کاهش یافته که به همین علت مصرف مواد مخدر در این قشر از جامعه رو به افزایش است که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انجمن صنفی کارفرمایان و کارفرمایان دولتی باید نظارت بهتری را بر این مسئله انجام دهد.
محسنی استفاده از روحانیون را در اقدامات فرهنگی مقابله مصرف با مواد مخدر را بسیار ضروری و عنوان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان باید به مبلغان خود توصیه کند تا در مساجد و اماکن مذهبی مختلف در خصوص مشکلات مصرف مواد مخدر صحبت کنند و این امر می‌تواند در کاهش روی آوردن افراد به مواد مخدر موثر باشد.
وی با اشاره به راه اندازی اردوگاه اجباری معتادان پر خطر در بندرعباس، تصریح کرد: برای این مرکز بودجه خوبی اختصاص داده شده و قرار است در آن امکانات مناسبی برای ترک معتادان با همکاری دستگاه‌های همچون شورای هماهنگی مواد مخدر، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد و بهزیستی ایجاد شود.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بندرعباس عنوان کرد: در حال حاضر شهر بندرعباس به علت داشتن آب و هوای مناسب در این فصل محل امنی برای معتادان شهرهای دیگر محسوب می‌شود که با راه‌اندازی اردوگاه اجباری باید تمامی این معتادان جمع آوری و به شهر خود بازگردانده شوند.
محسنی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت آگاهی دادن به دانش آموزان در خصوص مشکلات مواد مخدر در مدارس اشاره کرد و اذعان داشت: دانش آموزان یکی از حساس‌ترین و آسیب‌پذیرترین قشرهای جامعه هستند که باید متولیان آموزش و پرورش با برگزاری جلسات مختلف در مدارس و ارائه مشاوره‌های خوب به دانش آموزان و والدین از روی آوردن این قشر به مواد مخدر جلوگیری کنند.
وی در پایان بر ضرورت تعامل و همکاری میان نهادهای انتظامی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، فرهنگی و مذهبی برای ریشه کن کردن پدیده اعتیاد تاکید کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول