اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه دلفان:

اهمیت مطالعه برای هر ایرانی یک تکلیف است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دلفان گفت: اهمیت مطالعه برای هر ایرانی یک تکلیف ملی و یک وظیفه شرعی است.

اهمیت مطالعه برای هر ایرانی یک تکلیف است
به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، حجت‌الاسلام محمد تقی صرفی‌پور عصر امروز در جمع اعضاء کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دلفان، اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی به عنوان یک امر مهم ملی، وظیفه‌ای دینی محسوب می‌شود، که همه باید برای توسعه و ترویج آن در کشور تلاش کنند.
وی با بیان اینکه اهمیت دادن به این وظیفه در جامعه باعث تحولی بزرگ می‌شود، گفت: با مطالعه کتاب بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به حداقل می‌رسد.
امام جمعه دلفان گفت: یکی از بدترین و پرخسارت‌ترین مشکلات در جامعه، بی‌توجهی به موضوع مهم کتاب‌خوانی و مطالعه است.
وی اظهار داشت: بنا بر فرموده پیامبر اسلام (ص) ساعتی نشستن برای مذاکره علمی از عبادت هزار شب که در هرشبی هزار رکعت نماز بخوانی، افضل است.
امام جمعه دلفان افزود: باید همه افراد خود را به خواندن کتاب و مطالعه عادت داده و مقید به اجرای آن باشند و همان‌گونه که برنامه‌های تلویزیون به عادتی برای افراد تبدیل شده، مطالعه نیز باید به یکی از برنامه‌های ثابت روزانه افراد تبدیل شود.
حجت‌الاسلام صرفی پور بیان داشت: اگر همه افراد به موضوع کتاب و مطالعه توجه جدی داشته باشند به یقین جامعه دچار تحولی بزرگی در عرصه‌های مختلف شده و بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی ما حل می‌شوند.
امام جمعه دلفان افزود: بالا رفتن آگاهی مردم مساوی با آلوده نشدن به آسیب‌هایی همچون اعتیاد خودکشی و آلودگی‌های اخلاقی است.
حجت الاسلام صرفی‌پور ادامه داد یادگیری را اسلام بر هر زن و مرد مسلمان واجب نموده که متأسفانه این واجب در کشور ما عمل نمی‌شود.
وی تصریح کرد: در ابتدای صدر اسلام پیامبر اکرم (ص)مسئله علم را در راس همه‌ امور قرارداده که این خود منجر شد، که تمدن اسلامی به مدت پنج قرن درجهان مسلمانان به عنوان قافله سالار علم و دانش شناخته شود.
امام جمعه دلفان در ادامه این جلسه که در کانون پرورش فکری کودکان برگذار شد، گفت: انتظار می‌رود از مردم مسلمان با روی آوردن به کتاب برای این علم بزرگ سرمایه‌گذاری کنند.  
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول