اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بخشدار آبپخش:

امام علی(ع) نخستین کسی است که کتاب نوشت

خبرگزاری فارس: بخشدار آبپخش گفت: امام علی(ع) نخستین کسی است که کتاب نوشت.

امام علی(ع) نخستین کسی است که کتاب نوشت
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، احمد خرم‌روز عصر امروز در مراسم تجلیل از نویسندگان و فرهیختگان آبپخش اظهار داشت: در دین مبین اسلام که کامل‌ترین ادیان است تاکیدات فراوانی بر امر دانش‌اندوری و مطالعه شده است و این مهم اهمیت این امر در پیشرفت جامعه اسلامی را به اثبات می‌رساند.
وی افزود: خداوند در قرآن کریم پیامبر بزرگ اسلام (ص) را به خواندن سفارش می‌کند و این بیانگر جایگاه کتاب و کتابخوانی در اسلام است و مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید توجه گسترده‌ای به بهبود وضعیت مطالعه و کتابخوانی در جامعه داشته باشند.
خرم‌روز تاکید کرد: کتاب و کتابخوانی ارتقای سطح فرهنگ جامعه را به دنبال دارد و امت اسلام نباید از این امر بسیار مهم غافل باشند.
این مسئول جهان امروز را جهان دانایی و دانش دانست و اذعان داشت: جهان امروز جهان دانایی است و دانایی از راه توجه و اهمیت دادن آحاد جامعه به کسب علم و دانش پدید می‌آید.
بخشدار آبپخش با اشاره به اهمیت مطالعه، کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: نخستین کسی که کتاب نوشت امام علی (ع) است و اهمیت توجه به کتاب به حدی است که نخستین آیات الهی که بر پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) نازل شد، ایشان را امر به خواندن کرده است.
خرم‌روز بیان داشت: تحقیق و مطالعه در جامعه ایران اسلامی دمیده شده و مردمان متدین و ولایتمدار ایران اسلامی از دیرباز در مسیر کسب علم و دانش تلاش کرده‌اند.
وی اضافه کرد: کتاب به عنوان یک ابزار آموزشی و وسیله‌ای برای انتقال دانش، جزیی از میراث فرهنگی جامعه محسوب شده و تعداد کتاب‌خوانان نماد رشد عقلانی یک جامعه محسوب می‌شود.
بخشدار آبپخش عنوان داشت: بهترین کتاب و به معنای واقعی کتاب، قرآن مجید است و افتخار دنیای اسلام عدم تحریف این کتاب مقدس است.
خرم‌روز متذکر شد: در بخش آبپخش با برنامه‌ریزی مسئولان بخش و متولیان امر فرهنگ توجهات گسترده‌ای به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف بویژه نوجوانان و جوانان شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول