اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

جاسبی در پیامی به همایش پیشگیری از جرم:

نقش دانشگاهیان در پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی مهم است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به همایش ملی نقش دانش و دانشگاهیان در پیشگیری از جرم و آسیب‏های اجتماعی گفت: نقش ویژه دانشگاهیان در پرداختن به حوزه‏های پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی حائز اهمیت است.

نقش دانشگاهیان در پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی مهم است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، عبدالله جاسبی عصر امروز به همایش ملی "نقش دانش و دانشگاهیان در پیشگیری از جرم و آسیب‏های اجتماعی" که امروز و فردا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار می‏شود، پیامی ارسال کرد.
در پیام جاسبی که توسط فریدون رهنمای‌رودپشتی معاون پژوهش و فن‏آوری دانشگاه در این همایش قرائت شد، آمده است: در ابتدای سخن، دو عید بزرگ مسلمین جهان را به پیشگاه امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری و مردم خداجوی ایران تبریک و تهنیت عرض می‏کنم.
این پیام می‏افزاید: این روزها شاهد موج‏های بیداری اسلامی در دو قاره پهناور جهان هستیم، بدون شک جهان اسلام این خیزش تاریخ‏ساز را مرهون بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است.
در این پیام تاکید شده است: تاریخ بار دیگر معجزه اراده ملت‏های دربند را چون نشان افتخاری بر سینه آویخته و استبدادپیشگان را چنگال و دندان شکسته است.
این پیام می‏افزاید: انقلاب‏های اسلامی انقلاب‏هایی مبتنی بر ارزش است و وقتی در جست‏وجوی مصداق برای مفاهیم ارزشی باشیم، ناگزیر هستیم به جهان انسانی رجوع کنیم، محملی که می‏توان تجلی مفاهیم اخلاقی را در آن به نظاره نشست، قالب‏های انسانی است.
در این پیام آمده است: در واقع یکی از وجوه اصلی افتراق نگرش ما و جهان‏بینی‏های اومانیستی، جایگاهی است که ارزش در تعریف انسان به خود اختصاص می‏دهد، با این نگرش می توان گفت حیات انسان در جهان، حیاتی ارزشی است.
در این پیام تصریح شده است: نگاه غرب با تجهیز به ابزارهای قدرتمند تبلیغاتی جوامع اسلامی و ارزشی را دچار بحران‏هایی کرد که امروزه در قالب ضرورت‏هایی در برابر ما خودنمایی می‏کنند این سخن به این معنا نیست که پدیده آسیب‏های اجتماعی را یکسره باید بر اساس این عامل بیرونی بررسی کرد، هر چند خیمه‏گاه اندیشه لیبرال، در پی گسترش خود است اما نباید فراموش کرد، عامل بیرونی به تنهایی نمی‏تواند، ناهنجاری را باعث شود و باید ریشه‏های درونی یک پدیده را نیز رصد کرد و به عبارتی دیگر برآیندی را شناسایی کرد که منجر به ظهور ناهنجاری است.
در ادامه این پیام آمده است: با این مقدمه کوتاه می‏توان کار ویژه دانشگاهیان را در پرداختن به حوزه‏های پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی نشان داد، پرداختی که هم‏زمان دانش را در ذات خویش به عنوان رهیافتی برای رسیدن به حقیقت بشناسد و بشناساند و در عین حال آن را به عنوان ابزاری برای دستیابی به رفاه و آسایش و حرکت به سوی جامعه‏ای ایده‏آل و راهکار رفع دغدغه‏ها و معضلاتی که گریبان‏گیر جامعه انسانی است در نظر آورد و نگاه ارزش‏مدار را نه در انتزاع بلکه در پیوند با نیازهای انسانی بفهمد و شرایط امکان جامعه انسانی مبتنی بر ارزش را نشان دهد.
این پیام می‏افزاید: امید است این همایش که با همکاری مشترک قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‏شود، فصل نوینی را رقم زند و حضور حداکثری دانشگاهیان را در مبـاحث مربوط به پیشگیری باعث شود و قاصد بهار جامعه سلامت و عاری از آسیب‏های اجتماعی و انسانی باشد.
جاسبی در این پیام خاطرنشان می‏کند: در خاتمه از کلیه دست‏اندرکاران این همایش و مجموعه دانشگاهی رودهن و به ویژه معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه که این را فرصت را فراهم کردند تا بتوانیم به سهم خود خدمتی هر چند کوچک به عنوان حافظان علمی نظام اسلامی به مردم همیشه در صحنه انقلاب تقدیم کنیم و ان‏شاالله همه ما سربازان شایسته‏ای برای اسلام و جمهوری اسلامی ایران باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول