اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن نمایش بسیج کشور:

برگزاری دومین جشنواره سراسری عکس در بوشهر

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن نمایش بسیج کشور گفت: امسال دومین دوره جشنواره سراسری فیلم در هفتم آذرماه در استان گیلان و جشنواره سراسری عکس در استان بوشهر برگزار می‌شود.

برگزاری دومین جشنواره سراسری عکس در بوشهر
سعید نجفیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی پس از اختتامیه تئاتر غدیر بسیج هنرمندان استان بوشهر اظهار داشت: جشنواره سازمان بسیج هنرمندان دو سالانه برگزار می‌شود که در سال گذشته نهمین جشنواره را برگزار کردیم.
وی افزود: امسال چون جشنواره نداشتیم و برای این که فعالیت‌های تئاتر تعطیل نشود چند برنامه را در کشور اجرا کرداه‌ایم.
نجفیان عنوان کرد: یکی از برنامه‌ها، برنامه نمایشنامه‌خوانی بود که به صورت سراسری در کشور برگزار شد و حدود 167 متن نمایشی به دست ما رسید و 70 متن  نیز برای نخستین بار ارائه ‌شد.
دبیر انجمن نمایش بسیج کشور ادامه داد: از این آثار 15 اثر برای مرحله بازبینی انتخاب شدند و 10 اثر به مرحله نهایی راه یافتند.
وی با اشاره به این که برای ورودی هر کدام از این گروه‌ها مبلغ ده میلیون ریال اهدا شد عنوان کرد: برنامه نمایشنامه‌خوانی بین گروه‌هایی از شهرستان‌های مسجد سلیمان، قزوین، تبریز، شیراز، استان البرز و تهران برگزار شد.
نجفیان کارگاه‌های کارگردانی را یکی دیگر از برنامه‌های بسیج هنرمندان کشور برشمرد و یادآور شد: فراخوان به تمام استان‌ها داده شده و استان‌ها باید ظرف یک هفته آمادگی خود را اعلام کنند.
وی برنامه‌های نشست‌های تخصصی منطقه‌ای را یکی دیگر از برنامه‌ها کوتاه مدت در سازمان بسیج هنرمندان ذکر و خاطرنشان کرد: برنامه طرح چهار ساله را تدوین کرده‌ایم و ظرف یک ماه آینده دفترچه‌های آن‌ها را توزیع خواهیم کرد و به صورت آزمونی مشابه آموزش عالی و یا مشابه دانشگاه پیام نور تعدادی را در بخش نویسندگی و کارگردانی جذب خواهیم کرد.
نجفیان ادامه داد: این هنرجویان  به مدت چهار سال آموزش خواهند دید و از حمایت‌های مادی و معنوی بهره‌مند خواهند شد و از آثار تولیدی آن‌ها نیز حمایت خواهد شد.
دبیر انجمن نمایش بسیج کشور  همچنین اعلام کرد: امسال دومین دوره جشنواره سراسری فیلم، عکس و شعر  بسیج از طرف سازمان بسیج هنرمندان برگزار می‌شود که جشنواره فیلم در هفتم آذرماه در استان گیلان و در بهمن ماه نیز استان بوشهر میزبان جشنواره سراسری عکس خواهد بود که تا کنون استقبال خوبی نیز صورت گرفته است.
وی در پاسخ به این که آیا از جشنواره تئاتر در شهرستان دشتی استان بوشهر رضایت دارید گفت: توقع ما بالاتر از این بود و گروه‌های بهتری می‌توانستند شرکت کنند، برخورد بهتری می‌توانست با گروه‌ها صورت گیرد.
دبیر انجمن نمایش بسیج کشور با بیان اینکه نیاز به مسئولان برای دلگرمی این هنرمندان در روز اجراست نه اختتامیه ابراز داشت: از حضور تماشاگران بسیار راضی هستم و از همکاری مردم دشتی بسیار تشکر می‌کنم، ولی از مسئولان گله‌مندم زیرا در روز اجرای برنامه‌ها حضور نداشتند.
وی اضافه کرد: امروز باید با زبان هنر سخن گفت، زیرا ما شاهد بودیم وقتی در سالن نقالی انجام می‌شد سکوت همه را فرا گرفته بود و همه تماشاگران به آن گوش می‌دادند.
این مقام مسئول ادامه داد: اگر مسئولی می‌خواهد بداند که زبان هنر چه کار می‌کند باید ببیند که زبان هنر چطور با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و در سالن 500 نفری چطوری از هنرمندان استقبال می‌شود.
دبیر انجمن نمایش بسیج کشور در پرسش به این که آیا سال آینده از جشنواره تئاتر حمایت خواهید کرد بیان داشت: امسال بیشترین بودجه‌ای که تعلق گرفته به این جشنواره از بسیج هنرمندان استان تهران بوده و هیچ حمایتی از ارشاد اسلامی استان بوشهر، بنیاد بین‌المللی غدیر و نه از بسیج هنرمندان استان بوشهر به این جشنواره صورت نگرفته و بیشترین حمایت را سازمان انجام داد با توجه به این که این جشنواره برای ما ناشناخته بود.
وی در پاسخ به سئوال این که برای ملی کردن جشنواره تئاتر بسیج استان بوشهر در سال آینده چه برنامه‌هایی دارید اضافه کرد: من فکر می‌کنم با این مسئولین نمی‌شود کار کرد البته هنرمندان و تماشاگران خیلی خوب هستند، ولی وقتی مسئولین نمی‌آیند حتی یک تئاتر را که در استان برگزار می‌شود ببینند چطوری می‌توانند جشنواره منطقه‌ای را برگزار کنند و مسئولین با اصرار می‌گویند که ما جشنواره نمی‌خواهیم.
نجفیان گفت: قبل از این که شما بخواهید مسئولان تهران را راضی کنید و توجه مرکز را جلب کنید نیاز است مسئولین استان را به حرکت وادارید.
وی یادآور شد: در تمام استان‌ها کانون بسیج هنرمندان فعال است که بالغ بر 360 کانون بسیج هنرمندان در کشور مشغول به انجام کارهای فرهنگی و هنری هستند.
دبیر انجمن نمایش بسیج کشور عنوان کرد: رسانه‌ها نقش مهم و حساسی دارند و اگر فعالیت‌های ما انعکاس پیدا نکند هنرمندان نمی‌توانند بهره خوبی از برنامه‌ها ببرند و ما از تلویزیون، روزنامه‌ها و سایت‌ها کمک گرفته‌ایم.
این مسئول همکاری خبرگزاری فارس با بسیج هنرمندان در کشور را ستود و گفت: دبیران شوراهای بسیج هنرمندان با خبرگزاری فارس در ارتباط هستند و ما از این خبرگزاری ممنون هستیم و این ارتباطی که وجود دارد امیدوارم همچون گذشته دو جانبه باشد و از لطف خبرگزاری فارس و دیگر رسانه‌ها که ما را یاری می‌کنند تقدیر می‌کنم.
 انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول