اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول کانون مساجد استان خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی روش تحقیق پژوهشگران مساجد مازندران

خبرگزاری فارس: مسئول کانون فرهنگی و هنری استان مازندران از برگزاری سومین کارگاه آموزش روش تحقیق و پژوهش ویژه پژوهشگران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی روش تحقیق پژوهشگران مساجد مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون مساجد استان محمد فوقی اظهار داشت: سومین کارگاه آموزش روش تحقیق و پژوهش ویژه پژوهشگران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با همکاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران برگزار می‌شود.
وی، اهداف برگزاری این دوره را ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، تدوین، تکمیل و پیگیری طرح‌های تحقیقاتی در زمینه‌های فرهنگی و دینی و اجتماعی، آشنایی با مبانی روش تحقیق و انتخاب موضوع‌های پژوهشی مناسب با رویکرد به مسائل فرهنگی مساجد و جامعه، آموزش اینترنت و روش‌های جستجو سریع و پیشرفته و همچنین معرفی سایت‌هایی با منابع مختلف و آموزش فناوری اطلاعات و نرم افزار‌های آموزشی برشمرد.
فوقی تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی ابتدا مفاهیم پایه و شرایط لازم برای انتخاب یک موضوع مناسب به پژوهشگران آموزش داده و پس از تدریس هر مبحث تئوری، مبحث علمی آن نیز توضیح داده می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: در این دوره آموزشی، آموزش فناوری اطلاعات و اینترنت که با مشخص کردن نحوه چگونگی جستجوی سریع برای گرفتن منابع مشخص شده و همچنین سایت‌هایی با منابع علمی و اجتماعی مختلف که از معیارهای این دوره بوده است، در دستور کار است.
وی با بیان اینکه اهمیت پژوهش با توجه به نقشی که در تولید علم و فناوری و در نتیجه توسعه کشور برعهده دارد بر هیچکس پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است هدفمند کردن پژوهش‌ها در راستای رفع نیازهای کشور، شکاف میان تحقیق و کاربردی کردن تحقیقات است.
فوقی با بیان اینکه پژوهش نباید محدود به دانشگاه‌ها، سازمان‌ها، نهادهای خاصی باشد، تصریح کرد: در این طرح توجه ما بیشتر معطوف به نیازهای اعضای کانون‌های مساجد برای استفاده از منابع و به منظور تنظیم و نگارش و مقالات و طرح‌های پژوهشی است.
مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران تصریح کرد: در این کارگاه یک روزه اعضای شرکت کننده با چگونگی انتخاب موضوع، گردآوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل و فرایند کلی یک تحقیق علمی آشنا می شوند.
وی، رشد و کمک به اشاعه فرهنگ پژوهش و تحقیق فردی و گروهی در بین اعضای کانون های فرهنگی و هنری و علاقه زندان به پژوهش، حل مسائل و مشکلات سازمان ها و ادارات دولتی از طریق پژوهش و تحقیق، رشد و توسعه بنیه علمی و پژوهشی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت های نو را از اهداف اصلی این کارگاه آموزشی عنوان کرد.
فوقی گفت: پژوهش، نیاز اساسی هر جامعه است که اگر ما بخواهیم فرهنگ، هنر، اقتصاد و غیره پویا و خلاقی داشته باشیم باید در مسیر پژوهش های علمی گام های موثری برداریم.
وی افزود: از آنجائیکه اهمیت پژوهش بسیار زیاد است، شایسته است سایر دستگاه های علمی و فرهنگی در خصوص توسعه و ترویج پژوهش گام هایی را بردارند که برگزاری کارگاه های آموزشی روش تحقیق زیر نظر اساتید مجرب نیز یکی از همین اقدامات محسوب می‌شود.
انتهای  پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول