اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس عالی علوم استراتژیک در وزارت امور خارجه:

مساجد کشور پایگاه تبلیغ دین شود

خبرگزاری فارس: کارشناس عالی علوم استراتژیک در وزارت امور خارجه گفت: مساجد کشور باید پایگاه جهانی تبلیغ دین شود.

مساجد کشور پایگاه تبلیغ دین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسن قدیری‌ابیانه عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید ادواردو آنیلی مسیحی هدایت یافته به مذهب شیعه در مسجد حاج صمدخان این شهر، با اشاره به اینکه خداوند با توجه به اینکه چند 100 میلیارد کهکشان و مخلوقات دیگر را به وجود آورده است کتابی راهنما را برای انسان‌ها فرستاده است، اظهار کرد: شیعیان به آنچه که در قرآن آمده باید ایمان داشته باشند.
وی با بیان اینکه روز عید غدیر نعمتی برای مردم است، تصریح کرد: این روز در زمانی که حکومتی بر مبنای دستورات اسلام شکل گرفته است که نعمت بزرگی به شمار می‌رود.
سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به معرفی شهید ادواردو آنیلی خاطرنشان کرد: این شهید از پدری مسیحی و مادری یهودی متولد شد و پدر بزرگ او بیش از 100 سال پیش کارخانه خودرو‌سازی فیات را تاسیس کرده و نعمت شیعه بودن را به خوبی درک کرد و قدر پاکی‌ها را دانست که در نهایت به شهادت رسید.
وی ادامه داد: این شهید با دیدن فرهنگ جوامع غربی قدر عظمت و محدودیت‌های کشور ما را به خوبی می‌دانست و در خانواده‌ای ثروتمند که دارای هفت کارخانه خودروسازی بود زندگی می‌کرد و آنیلی در آن موقعیت دنبال حقیقت می‌گشت و به خوبی راه خود را شناخت.
قدیری‌ابیانه اضافه کرد: رشته تحصیلی آنیلی، ادیان بود و در دوران جوانی با خواندن قرآن به حقانیت کلام وحی برد که این امر چند سال قبل از پیروزی انقلاب رخ داده و نشان از نقش عمیق اسلام در جهان دارد و نورانیت اسلام را به خوبی درک کرد.
به گفته وی، آنیلی از پدر و مادر خود خواست تا مسلمان شوند و والدینش او را تهدید به محروم کردن از ارث خانوادگی کردند ولی با توجه به اینکه مسلمان شدن را نشانه حق‌طلبی می‌دانست دست از دین خود برنداشت.
سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا، با تاکید بر اینکه مسیحیان عقل و منطق را دشمن ایمان می‌دانند، عنوان کرد: در صورتی که اسلام انسان‌ها را به تعقل و تفکر در امور دعوت کرده و هر کس از مسیر اسلام خارج شود دچار گمراهی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در اسلام مسائل مختلف بحث می‌شود که در مسیحیت اینگونه نیست، بیان کرد: در کشورهای غربی با تحریف کتاب‌های دینی، مباحثی را از جمله فروختن بهشت و جهنم را در جامعه خود بسیار مطرح می‌کنند.
قدیری‌ابیان با اشاره به اینکه هر کس حقیقت اسلام را بشناسد به سعادت و رستگاری می‌رسد، افزود: غربی‌ها با سوزاندن قرآن سعی در جلوگیری از پی بردن جوامع به حقایق معارفی آن دارند.
وی با تصریح بر اینکه مساجد ما نباید در فضای فیزیکی خود محدود شوند، افزود: باید مساجد مجازی را فعال و با این کار اسلام را به جهانیان بیش از پیش معرفی کنیم.
کارشناس عالی علوم استراتژیک در وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: مساجد کشور باید پایگاه جهانی تبلیغ دین شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول