اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تا پایان سال‌جاری؛

10درصد کتابخانه‌های مساجد هرمزگان مجوز می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان گفت: تا پایان سال‌جاری 10 درصد از کتابخانه‌های مساجد استان، مجوز فعالیت خود را از ستاد عالی کانون‌های مساجد دریافت می‌کنند.

10درصد کتابخانه‌های مساجد هرمزگان مجوز می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام احمد پهلوانی در نشستی در رابطه با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد هرمزگان، به طرح جدید ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در اعطای مجوز رسمی فعالیت به کتابخانه‌های مساجد، اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح، از این پس، کتابخانه‌های مساجد همانند کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دارای مجوز رسمی ارائه خدمات از سوی ستاد عالی خواهند شد.
وی در ادامه همچنین با اشاره به شرایط درجه‌بندی کتابخانه‌های مساجد، افزود: وضعیت امکانات، فضای مناسب، تعداد اعضا، سابقه فعالیت، تعداد کتاب، رعایت نظم در ارائه خدمات به جامعه هدف و جمعیت منطقه‌ای که کتابخانه در آن فعال است از شرایط در نظر گرفته شده در طرح درجه بندی کتابخانه‌های مساجد است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان بیان کرد: با اجرای این طرح، توزیع تجهیزات و کتاب بین کتابخانه‌های مساجد بر اساس رتبه اختصاص یافته به آنها خواهد بود.
پهلوانی با بیان اینکه هم اکنون 115 باب کتابخانه عمومی و 90 باب کتابخانه باز زیر نظر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری هرمزگان در مساجد شهری و روستایی استان فعال است، گفت: کتابخانه‌های مساجد هرمزگان همزمان با فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی تجهیز می‌شود که در راستا 34 دستگاه رایانه، میز رایانه و کولر گازی با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال از محل منابع استانی خریداری و در این هفته به کتابخانه‌های مساجد اهدا خواهد شد.
وی از توزیع 33 هزار جلد کتاب در هفته کتابخوانی در بین کتابخانه‌های مساجد شهری و روستایی استان خبر داد.
به گفته پهلوانی، 25 هزار جلد از این کتاب‌ها از سوی ستاد عالی و 8 هزار جلد نیز از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به این کتابخانه‌ها اهدا شد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان در ادامه به برنامه‌های کانون‌های مساجد در هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: دیدار کتابداران و اعضای کتابخانه‌های مساجد استان با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، تجلیل از کتابداران نمونه مساجد و اهدا بن کارت خرید کتاب به 25 نفر از آنان، شاخص‌ترین برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در دبیرخانه کانون‌های مساجد است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان اضافه کرد: در این هفته 61 نفر از مدیران کانون ها و کتابداران کتابخانه های مساجد استان نیز از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند خواهند شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول