اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری:

آیین نامه نظام ملی مهارت و فناوری تصویب شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: آیین نامه نظام ملی مهارت و فناوری به تصویب هیئت وزیران رسید.

آیین نامه نظام ملی مهارت و فناوری تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله سعیدی بعدازظهر امروز در نشست جمعی از مدیران مراکز آزاد آموزش‌های مهارت آموزی در این استان، اظهار داشت: این آیین نامه با استناد اصل یک‌صد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای ماده 21 قانون برنامه پنج‌ساله توسعه، در 22 ماده به تصویب رسیده است.
وی با اشاره به اهداف تصویب این آیین نامه، گفت: به روز کردن آموزش‌های مهارتی، فراهم کردن زمینه آموزش مادام‌العمر آحاد جامعه از مهم‌ترین این اهداف به‎شمار می‎رود.
سعیدی انعطاف و پویایی این آیین نامه در حوزه‌های مختلف شغلی، شرایط محیطی را از جمله مزایای تصویب آن برشمرد و گفت: پویایی این آیین نامه در تدوین طرح آمایش سرزمین و انطباق با علایق و استعداد متقاضیان از دیگر این مزایا محسوب می‎شود.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری اشاعه و نهادینه‌سازی فرهنگ کسب و کار را از جمله وظائف  تربیت و افزایش کارایی نیروی انسانی در بخش‌های مختلف جامعه اعلام کرد و گفت: توسعه کمی و کیفی آموزش‌‎های مهارت و فناوری، نیازسنجی مستمر آموزشی، معرفی و هدایت فارغ‌التحصیلان نظام مهارتی به بازار کار، تأمین نیاز شغلی حوزه‌های آموزشی، ایجاد امکان تجمیع دوره‌های آموزشی و معادل‌سازی از دیگر این وظائف است.
سعیدی با تأکید بر اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند، گفت: با این وجود باید آموزش‌‌ها را به سمت مهارت‌های فنی پیش برد.
سعیدی تصریح کرد: بسیاری از کارآموزان فنی و حرفه‌ای پس از پایان این آموزش‌ها و حتی قبل از آن وارد مشاغل مورد علاقه خود می‌شوند.
وی افزود: گواهینامه‌ بین‌‌المللی آموزش‌های فنی و حرفه‌‌ای در دنیا حرف اول را می‌زنند و کارآموزان با وجود این مدرک در هر جای دنیا می‌توانند به کار مشغول شوند.
سعیدی در ادامه با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش قابل توجهی در اشتغالزایی ایفا می‌کند، گفت: امروزه یکی از مولفه‌های اصلی در حل مساله اشتغال در کشور توجه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.
وی ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه، تلاش در راستای هدایت و فراگیر کردن هر چه بیشتر آموزش‌ها در سطوح مختلف و همچنین فعالیت گسترده برای ارتقا جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از اولویت‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای دانست.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت فراهم سازی بسترهای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه، گفت: در جهان فراصنعتی امروز توسعه به معنی عام بدون توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مفهوم نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب‌دهی به فرایند تولید امری حیاتی است، چراکه سرمایه‌گذاری‎های زیربنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و به طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلااستفاده مانده و یا به نحو اقتصادی و کارآمد مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد.
سعیدی با تأکید بر اینکه ایجاد مهارت‌های لازم سرمایه انسانی راهکار اصلی توسعه اقتصادی است، گفت: هدف از این آموزش‌ها، افزایش توانایی‌های دانش، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب‌تر کار در محدوده وظایف شغلی است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول