اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در افق چشم انداز 20 ساله؛

ایران رتبه نخست دانش و فناوری منطقه را کسب می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان گفت: در افق چشم‌انداز 20 ساله که توسط رهبر معظم انقلاب تبیین شد ایران در سال 1404 باید به رتبه نخست دانش و فناوری در منطقه خاورمیانه دست یابد.

ایران رتبه نخست دانش و فناوری منطقه را کسب می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد مهدی اسماعیلی ظهر امروز در نخستین همایش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اظهار داشت: در طی دهه‌های اخیر کشور ما در حوزه دانش و پژوهش گام‌های موثری برداشته که امیدواریم با ادامه این مسیر و گام برداشتن در جهت ارتقا علمی کشور،ایران تا سال 1404 به جایگاه شایسته خود در منطقه دست یابد.
وی با اشاره به اینکه کشور ترکیه رقیب جدی ایران از لحاظ علمی در منطقه است، تصریح کرد: رشد تولید علم در کشور سرعت بالایی دارد که مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی اساتید و پژوهشگران حوزه دانشگاه و مراکز آموزشی پژوهشی است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ادامه داد: البته هنوز در برخی حوزه‌ها مانند علوم انسانی نیازمند تدابیر و عملکرد جدی‌تری هستیم.
وی تاکید کرد: تا یکی دو دهه قبل خیزش علمی در کشور غیر ممکن به نظر می‌رسید زیرا نگاه ما به دنیای غرب در طول این سال‌ها مرعوبانه بوده و این کشورها نیز همواره از موضع قدرت به کشورهایی مانند ایران می‌نگریستند.
اسماعیلی اضافه کرد: البته به صورت فردی دانشمندان اسلامی همواره در دنیا درخشیده‌اند ولی از پیشرفت‌های علمی آنها به عنوان دستاوردهای غربی یاد می‌شد و این رشد علمی به شکل حرکت جمعی رخ نداده بود.
وی در ادامه بیان داشت: بنابراین لازم است ما برای خودمان هویت‌سازی کنیم که راه‌اندازی پایگاه استنادی در اصفهان می‌تواند به این امر کمک شایانی کند و هویت تازه‌ای به استان اصفهان ببخشد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار تصریح کرد: برای پیشرفت علمی کشور ابتدا لازم است رویکرد معرفت‌شناختی رخ دهد و این رویکرد امروزه با محقق شدن این فرمایش امام (ره) که ما می‌توانیم در عرصه‌های مختلف نمود یافته است.
وی اضافه کرد: با توجه به تحولات جدی ایران در زمینه‌های مختلف علمی ایجاد پایگاه استنادی علوم جهان اسلام فتح بابی برای رسیدن به خواسته رهبر معظم انقلاب  در راستای رسیدن به سند چشم‌انداز با یاری نخبگان و دانش‌پژوهان کشور باشد و ایران در این مسیر عقب‌ماندگی‌ها را جبران و به رشد علمی بالایی در جهان دست یابد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول