اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رشد و فناوری‌های اردبیل خبر داد:

فعالیت ۲۵ واحد رشد و فناوری در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رشد و فناوری‌های استان اردبیل از فعالیت 25 واحد رشد و فناوری‌های پژوهشی در این استان خبر داد.

فعالیت ۲۵ واحد رشد و فناوری در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن شایقی پیش از ظهر امروز در کارگروه پژوهش و تحول اداری استان اردبیل در سخنانی با بیان اینکه آیین‌نامه‌های مربوط به حمایت از موسسات تحقیقاتی و پژوهشی اعلام و ابلاغ شده است، اظهار داشت: هم اکنون 25 واحد رشد و مراکز فناوری در استان اردبیل راه‌اندازی شده است که با بررسی عملکرد آنها چهار نمونه از این مراکز به عنوان مرکز برتر در هفته پژوهش مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه طرح تبدیل علم به ثروت به عنوان یکی از طرح‌های مورد پذیرش در اکثر واحدها شکل عملیاتی به خود گرفته است، گفت: تحقیق و پژوهشی که منجر به تولید علم و ثروت شود امروز در تمام جوامع مورد احترام و قبول است.
این مسئول با اشاره به برخی از عقب‌ماندگی های کشور و استان اردبیل در حوزه پژوهش، خاطرنشان کرد: رسالت ما از برگزاری هفته پژوهش این نیست که فقط گروه‌ها و نفرات برتر و منتخبی را تجلیل کرده و یا نمایشگاهی برگزار کنیم بلکه هدف اصلی نشان دادن اهمیت موضوع و کمک به یک فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه است تا به امر پژوهش ارزش و بها بدهیم.
شایقی بیان داشت: در این ارتباط تبلیغات و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و تبلیغات متنوع شهری مدنظر و ملاک کار است تا با استفاده از این ابزار بتوانیم در حوزه پژوهش و تحقیق خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها را بروز و ظهور دهیم.
وی با اشاره به راه‌اندازی کمیته‌های اطلاع‌رسانی و علمی و همچنین کمیته تبلیغات و اجرایی ستاد هفته پژوهش تصریح کرد: با دور‌اندیشی مسئولان استانی باید هفته پژوهش امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود تا یک حرکت رو به رشد و تکاملی را شاهد باشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست دفتر نخبگان استان اردبیل گفت: به زودی دفتر نخبگان استان اردبیل در حمایت از محققان، پژوهشگران و دانشجویان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود که ما در حال تهیه مقدمات کار و اسباب حضور نخبگان در این مجموعه هستیم.
شایقی توسعه پارک‌ها و مراکز رشد و فناوری را در استان اردبیل ضروری اعلام کرد و افزود: هم اکنون شش شرکت در نوبت ارائه طرح‌ها و برنامه‌های علمی و تحقیقاتی هستند و ما همچنان با کمبود فضا برای پاسخگویی به مراجعان مواجه هستیم.
وی اظهار داشت: هر چند عملیات احداث ساختمان مستقل مرکز رشد و فناوری استان اردبیل در حال احداث است اما از مسئولان استان انتظار داریم با تکمیل این پروژه فضای مناسب‌تری با برای این مجموعه و دفتر نخبگان در استان اردبیل در نظر بگیرند تا ما بتوانیم پاسخگوی مخاطبان باشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه آزاد و همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به ارائه راهکارهای مناسب برای برگزاری با شکوه هفته پژوهش، نحوه انتخاب کمیته‌ها، برپایی نمایشگاه و انتخاب گروه‌ها، نفرات و سازمان‌های پژوهشی برتر پرداختند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول