اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاکید شهردار قم بر توجه به معماری ایرانی و اسلامی

خبرگزاری فارس: شهردار قم خواستار رعایت اصول و مبانی معماری ایرانی و اسلامی در ساخت و ساز ساختمان‌ها و توسعه شهری شد.

تاکید شهردار قم بر توجه به معماری ایرانی و اسلامی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در همایش ‌بهره‌وری در صنعت ساختمان و توسعه پایدار در شهرسازی گفت: در طراحی و اجرای ساخت و سازهای شهری نباید تنها به امنیت فیزیکی ساختمان‌ها توجه داشته باشیم، بلکه باید امنیت روانی و اخلاقی فرد و جامعه را نیز مد نظر قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی در جهان محدود بوده و باید استفاده بهینه از منابع در اختیار صورت پذیرد، افزود: بهره‌وری استفاده حداکثری از حداقل امکانات و منابع در اختیار است. امروز در جهان به دلیل منابع محدود، سبب شده تا به ترکیب منابع و استفاده بهینه از آن توجه خاص و اساسی شود.
شهردار قم ادامه داد: امروز غرب و دشمنان اسلام تلاش زیادی دارند تا هویت و اصالت اسلامی و معماری ایرانی که برگرفته از شاخصه‌های دین ما است را با صرف میلیاردها دلار بودجه از بین ببرند که در این صورت وظیفه و رسالت معماران و شهرسازان ایرانی را در حفظ هویت دینی و اسلامی خطیرتر می‌کند و اگر هویت قومی و دینی ما از میان برود، نسل‌های آینده هیچگاه ما را نخواهند بخشید.
وی با بیان اینکه انسان‌ها با توجه به محدودیت منابع همواره به دنبال کسب مطلوبیت هستند، اظهار کرد: استفاده بهینه و حداکثری از منابع مادی و انسانی و صرف کمترین هزینه و انرژی، در دو سه قرن گذشته به شدت مورد توجه قرار گرفته است.
دلبری از بین رفتن هویت قومی و دینی را به باختن مرزها توصیف کرد و‌ گفت: بهره‌وری در صنعت ساختمان هم یک وسیله است و هم یک ضرورت اجتناب ناپذیر و فاصله گرفتن از بهره‌وری اتلاف منابع را در بردارد.
وی طراحی و معماری اسلامی را از شاخصه‌های فرهنگ اسلامی بیان و خاطرنشان کرد: بار مسئولیت فرهنگی و اعتلای یک قوم و ملت در نحوه کار طراح و معمار است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول