اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه اردکان:

غدیر ضامن ولایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردکان با بیان اهمیت واقعه غدیر گفت: غدیر تضمین‌کننده ولایت است.

غدیر ضامن ولایت است
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی صبح امروز در مراسم جشن عید غدیرخم در آموزشگاه سیدالشهدای اردکان با بیان اینکه اهمیت عید غدیر متضمن جایگاه ولایت است، اظهار داشت: پیامبر اسلام و انبیاء الهى همواره در تلاش برای استقرار ولایت الهى بوده‌اند.
وی با اشاره به اهمیت روز عید غدیر خاطرنشان کرد: در روایات ما وارد شده که عظمت این روز، حتى از روز عید فطر و عید قربان نیز بیشتر است.
امام جمعه اردکان عنوان کرد: البته از اهمیت آن دو عید عظیم اسلامى چیزى کم نمی‌شود، اما عید غدیر حاوی یک مضمون والاتر است.
حسینی با بیان اینکه اهمیت این عید در این است که متضمن موضوع ولایت است، تصریح کرد: شاید بتوان گفت که هدف از همه‌ زحماتى که پیامبر اکرم (ص)، بزرگان دین و انبیاء الهى متحمل شده‌اند، استقرار ولایت الهى بوده است.
امام جمعه اردکان با نقل روایتى از امام صادق (ع) بیان کرد: اولیا الله همواره در تلاش بوده‌اند انسان‌ها را از ولایت بندگان و بردگان خارج سازند و به ولایت‌الله برسانند.
حسینی با بیان اینکه در موضوع عید غدیر، یک قلمرو اساسى وجود دارد، تاکید کرد: مهم‌ترین قلمرو، نفس انسانى است که آدمی بتواند اراده الهى را بر نفس خود ولایت بدهد و نفس خود را با ولایت‌الله یکی کند.
وی همچنین ضمن تقدیر از خدمات آموزشی صورت گرفته در آموزشگاه سیدالشهدا اردکان عنوان کرد: اهمیت به علم و علم‌آموزی و مطرح بودن در سطح استان همچنین توجه به معنویت افزایی دانش‌آموزان و اجرای برنامه‌های مذهبی و دینی در این دبیرستان جای تشویق و تقدیر دارد.
امام جمعه اردکان با بیان اینکه ائمه اطهار و بزرگان دین اسلام در همه زمینه‌ها سرآمد زمان خود بودند، افزود: اگر علم، بندگی خدا، عبادت،سخاوت، شجاعت، جهاد فی سبیل‌الله، زهد، بی‌توجهی به مادیات و ... ملاک بزرگی هر انسانی محسوب شود، ائمه اطهار از هر نظر در اوج بودند.
وی با اشاره به حدیث قدسی پیامبر اعظم (ص) درباره مقام علمی حضرت علی (ع ) نیز عنوان کرد: وقتی پیامبر بزرگ اسلام، حضرت مولی الموحدین علی (ع) را به باب شهر علم و معرفت خود که همان معرفت الهی است توصیف می‌کند، جای شک و شبهه‌ای در جایگاه و مقام والای علمی نخستین امام شیعیان باقی نمی‌ماند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول