اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

حجت‌الاسلام و‌المسلمین ‌عامری:

‌ولایت امیرالمؤمنین (ع) در عصر غیبت در ولایت فقیه تجلی یافته است

خبرگزاری فارس: استاد جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) عنوان کرد: پایه های اساسی اسلام و احکام دین ولایت است که در عصر غیبت، ولایت امیرالمؤمنین (ع) در ولایت فقیه تجلی یافته است.

‌ولایت امیرالمؤمنین (ع) در عصر غیبت در ولایت فقیه تجلی یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ‌حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عامری در مراسم جشن عید غدیر در جامعه علمیه امیرالمومنین (ع)با اشاره به آیه «الْیوْم أَکْملْتُ لَکُمْ دینَکُم»، ویژگی‌های غدیرخم در قرآن را برشمرد و تصریح کرد: ولایت امیرالمؤمنین(ع) در بطن رسالت پیامبر است و به گونه‌ای ولایت امیرالمؤمنین(ع) با نبوت پیغمبر (ص) عجین شده که قابل تفکیک نیست.
استاد جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) در ادامه افزود: غدیر یعنی اکمال رسالت، یعنی هیچ فردی از امت پیامبر (ص) نمی‌تواند مدعی شود که بدون داشتن ولایت توانسته است به موضوع رسالت و وسعتش دست پیدا کند و تبعیت واقعی از وجود نازنین پیغمبر داشته باشد.
این استاد حوزه با اشاره به استدلال پیامبر(ص) به آیه «النَّبِی أَوْلَى بِالْمُؤْمنِین منْ أَنفُسهِمْ» در روز غدیر خم عنوان کرد: پیامبر در روز غدیر فرمود «من از جانب خدا مامورم که هر کس که ولایت من را پذیرفته، باید ولایت علی (ع) را هم بپذیرد و در آنجا پیامبر به مسلمانان دستور داد که با علی(ع) بیعت کنند.»
وی در ادامه اکمال دین و اتمام نعمت را از ویژگی‌های غدیرخم دانست و در این باره گفت: کمال دین در هر موضوعی حتی توحید، با ولایت است. ولایت امیرالمؤمنین(ع) اتمام تمام نعمات الهی است و اساساً مجوز استفاده از نعمات الهی ولایت علی (ع) است. اینکه روز قیامت اول از ولایت پرسیده می‌شود و بعد در مورد نعماتی که انسان استفاده کرده، به خاطر این است که اگر اصل ولایت در انسان باشد مابقی تصرفات انسان در نعمات الهی محاسبه می‌شود و اگر اصل ولایت نباشد،‌ هر نوع تصرفی بدون اجازه است و مواخذه دارد.
حجت‌الاسلام عامری با اشاره به آیه «و رَضیتُ لَکُمُ الإِسْلاَم دینًا»، انتخاب اسلام به عنوان دین کامل و جهان شمول را، از ویژگی‌های دیگر غدیرخم دانست و در توضیح آن افزود: بدون ولایت امیرالمؤمنین(ع)، اسلام کاربردی ندارد. همانطور که الآن در هر جایی که نام اسلامِ بدون ولایت وجود دارد، اسلام جز یک نماز و حج کاربرد دیگری ندارد. روح اسلام زمانی تجلی پیدا می‌کند که ولایت امیرالمؤمنین(ع) وجود داشته باشد.
استاد جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع)  با اشاره به آیه «الْیوْم یئس الَّذین کَفَرُواْ من دینِکُم» به بررسی نظام کفر در زمان پیامبر(ص) پرداخت و دراین باره ابراز داشت: نظام کفر در زمان پیامبر(ص) که از تلاقی جریان فکر مشرکین و جریان فکری یهودی صهیونیسم بود، بعد از آیه «الْیوْم یئس الَّذین کَفَرُواْ من دینِکُم» به فکر افتادند که اصل و اساس ولایت را حذف کنند که با این نیت شوم وارد اسلام شوند و مسائل ضروری خود را وارد اسلام کنند. این جریان فکری چند ماه بعد از غدیرخم درب خانه ولایت را آتش زدند و بزرگترین حامی او، وجود مبارک حضرت زهرا (س) را به شهادت رساندند و بعد از آن، موضوع حذف ولایت را در زمان خلافت امیرالمؤمنین (ع) با به شهادت رساندن ایشان ادامه دادند و در زمان امام حسن(ع) هم همینطور و بعد از آن حادثه کربلا را به وجود آوردند و تاجایی پیش رفتند که وجود مبارک حضرت صاحب (عج) در غیبت بسر می‌برند.
وی در ادامه، با تطبیق زمان حال با زمان ولایت امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: ما در زمانی قرار داریم که دشمن با برنامه ریزی ها و نرم افزارهای جدید در حال تدوین برنامه های شوم علیه ولایت فقیه است، و در نهایت می‌خواهد ولایت فقیه را حذف کند و  دست مسلمین به خصوص شیعیان از دامان ولایت کوتاه باشد.
حجت‌الاسلام عامری تاکید کرد: پایه‌های اساسی اسلام و احکام دین ولایت است که در عصر غیبت، ولایت امیرالمؤمنین (ع) در ولایت فقیه تجلی یافته است.
استاد جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) در پایان با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در اجلاس بیداری اسلامی اظهار داشت: این سخنرانی نه فقط در جوامع و ممالک اسلامی، بلکه در دنیای کفر چنان اقتدار و عظمتی از اسلام و جمهوری اسلامی به وجود آورد که دشمن با حقارت تمام، به تهدید این نظام ولایی روی آورده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول