اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از سوی مسئول هیئت نظارت بر کانون‌های مساجد کردستان؛

برنامه‌های هفته کتاب دبیرخانه امور مساجد کردستان اعلام شد

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان با اعلام برنامه‌های هفته کتاب این دبیرخانه، از توزیع کتاب و تجهیزات کتابخانه‌ای در بین کانون‌های مساجد استان خبر داد.

برنامه‌های هفته کتاب دبیرخانه امور مساجد کردستان اعلام شد
کامل گلباغی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با تأکید بر اهمیت کتاب و فرهنگ مطالعه اظهار داشت: کتاب شریف‌ترین و قابل‌ترین ظرفیت فرهنگی است و لازم است با برنامه‌ریزی از این ظرفیت به نحو درست و شایسته بهره‌برداری شود.
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان توجه تفننی به کتاب از سوی کتابخوان‌های حرفه‌ای و تخصصی را از مشکلات جامعه خواند و تلاش برای تبیین نگاه تخصصی و احساس نیاز به کتاب در جامعه را خواستار شد.
وی در ادامه با برشمردن مشکلات دیگر این حوزه تصریح کرد: گاهی از اهمیت کتاب و کتابخوانی غافل می‌شویم که هفته کتاب تذکری در جدی شمردن و توجه به این بحث فرهنگی است.
گلباغی، با اشاره به اینکه ضرورت کتابخوانی و لزوم ارتقای آمار مطالعه آزاد بحث امروز و دیروز نیست٬ گفت: موضوع کتابخوانی و کمبود مطالعه بحثی جهانی است که یک بازه زمانی کوتاه و در آینده‌ای نزدیک حل نمی‌شود.
به گفته این مقام مسئول، با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی٬ امکان ارتباطات سریع و استفاده مردم از اینترنت و رسانه‌ها٬ طبیعی است که اوقات فراغت مردم بیشتر با این گونه رسانه‌ها پر شود و مردم هم بیشتر علاقه‌مند باشند فیلمی بر اساس یک رمان ببینند تا آن رمان را بخوانند.
وی تقدیر از کتابداران، اعضا برتر و فعال حوزه مسجد و کتابخانه‌های مساجد و نیز تشکیل ستاد هفته کتاب در استان‌ها برای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های ابلاغی از جمله برنامه‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در حوزه کتابخانه‌های مساجد و برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح کانون‌های مساجد استان را از جمله برنامه‌های دبیرخانه امور مساجد کردستان برشمرد.
مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان، از توزیع کتاب و تجهیزات کتابخانه‌ای در بین کانون‌های مساجد استان خبر داد و افزود: نشست تخصصی جایگاه کتاب و کتابخانه‌های مساجد در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، دیدار با ائمه جمعه و حضور کتابداران و مدیران کانون های در نماز جمعه از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در هفته کتاب و کتابخوانی است.
وی در پایان به برگزاری جشن کتاب در استان اشاره کرد و افزود: همزمان با هفته کتاب جشن کتاب در کانون‌های مساجد استان برگزاری می‌شود و در مرکز استان نیز با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جشن کتاب با حضور ناشران و علاقه‌مندان در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار می‌شود.
پایان پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول