اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه تبریز:

بهترین قوانین بدون رهبری الهی محکوم به شکست است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز گفت: اگر بهترین قوانین که برخواسته از قرآن است بدون همراهی رهبری الهی باشد این قوانین نتایج خود را به جای نخواهد گذاشت.

بهترین قوانین بدون رهبری الهی محکوم به شکست است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری بعد از ظهر امروز در جشن عید غدیرخم در  تبریز بر تکریم جایگاه ولایت تاکید کرد.
وی با اشاره به فراررسیدن روز عید غدیر خم و آیه قرآنی در زمینه این روز اظهار کرد: از طریق روایات غیر معتبر در زمینه نزول آیه مشهور روز غدیر، شان نزول‌های دیگری وارد شده که معتبر نیست.
استاد درس خارج حوزه علمیه تبریز بیان کرد: براساس روایات موجود و نیز شواهد تاریخی مناسبت‌هایی که برای این آیه ذکر شده صحیح نیست و در روایات عامه و خاصه بر جایگاه روز عید غدیرخم و نزول آیه مشهور این روز تاکید شده است.
آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به مستندات کتاب الغدیر در زمینه روز عید غدیرخم اظهار کرد: مستندات فراوانی در این کتاب از کتب اهل سنت در زمینه عید غدیرخم مورد اشاره قرار گرفته که دلایلی کافی و مستند است.
امام جمعه تبریز با اشاره به خطبه غدیرخم و تعیین جانشینی علی (ع) به جانشینی پیامبر اکرم (ص) گفت: این خطبه در نزد اهل تشیع از حد تواتر فراوان است و در سایر مذاهب نیز به این حدیث و ماجرای روز غدیر اشاره شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه ولایت امیر مومنان علی (ع)تنها در روز عید غدیرخم ذکر نشده، اظهار کرد: ولایت آن حضرت قبل از روز غدیرخم نیز در محل‌های متعدد مورد تاکید قرار گرفته و در روایات مختلف بر این امر تاکید شده است.
امام جمعه تبریز با اشاره به سنت‌شکنی و تکذیب برخی صحابه در زمینه شهادت بر ولایت امام علی (ع) بیان کرد: متاسفانه برخی صحابه و نزدیکان پیامبر پس از رحلت ایشان نسبت به شهادت خلافت مولای متقیان خیانت کردند.
وی یادآور شد: این خیانت برخی از افراد نسبت به امانت ولایت مصداق جاهل بودن بشر است و متاسفانه این خیانت‌ها نتایج تلخی در تاریخ رقم زد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه رهبری الهی موجب تکمیل شدن وحی است، گفت: اگر بهترین قوانین که برخواسته از قرآن است بدون همراهی رهبری الهی باشد این قوانین نتایج خود را به جای نخواهد گذاشت.
آیت‌الله مجتهد شبستری اظهار کرد: در طول تاریخ پس از صدر اسلام نبود رهبری الهی موجب شد تا استکبار و حکام ظالم سوءاستفاده فراوانی از آیات قرآنی کنند.
وی ادامه داد: با حرکت الهی امام راحل در بیش از سه دهه گذشته برکت ولایت فقیه در کشور جاری شد و این رهبری نقشه‌های شوم استکبار را نقش بر آب کرد.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: شکرگزاری نعمت ولایت هم در زمینه اصل نعمت و مصداق آن باید صورت گیرد و خوشبختانه شاهد رهبری شجاع و مدبر در جامعه هستیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول