اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

بانوان طلبه ابتدا خود به اخلاق الهی متخلق شوند

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بانوان طلبه قبل از آنکه دیگران را به اخلاق توصیه کنند، خود به اخلاق الهی متخلق شوند.

بانوان طلبه ابتدا خود به اخلاق الهی متخلق شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، آیت‌الله حسن ممدوحی در همایش طلیعه حضور در جمع طلاب جدیدالورود حوزه‌های علمیه خواهران کشور در حسینیه شهداء قم ضمن توصیه طلاب به حفظ نظم در درس‌ها و عبادات تصریح کرد: بانوان طلبه به آن چه می‌خواهند دیگران را به آن توصیه کنند، متخلق باشند.
وی از طلاب به عنوان مربیان اجتماع یاد کرد و افزود: روحانیت باید از وجود فرد ببارد و در هر جلسه‌ای که حضور پیدا می‌کند با روحانیت خود مانند یک مربی عمل کند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم خطاب به بانوان طلبه عنوان کرد: شما بانوان روشی را انتخاب کنید که حضرت زهرا(س) خطاب به شما بگوید با احتزار از آنچه خدا از آن نهی کرده است اکنون نماینده من هستی.
وی با بیان اینکه طلبه به خودش تعلق ندارد، ادامه داد: روش طلبه روشی شخصی نیست و باید مربی جامعه باشد تا دیگران از او تبعیت کنند.
ممدوحی طلاب را به رعایت تقوی از نخستین روزهای طلبگی توصیه کرد و شرط تقوی را رعایت عدالت برشمرد.
وی با بیان اینکه طلبه در کار خود با خدا معامله می‌کند، بیان کرد: تلاش کنید تا در کار شما غیر خدا دخیل نباشد تا در آینده بتوانید مربی‌های مناسبی برای جامعه باشید.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن اظهار تاسف نسبت به وضعیت دانشگاه‌ها و دبیرستان‌های دخترانه خاطرنشان کرد: این وظیفه بانوان طلبه است که با برقراری ارتباط با دانشگاهیان، ابعاد ارتباط با نامحرم را برای آنان مشخص سازید.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول