اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر عامل انجمن دیابت خراسان رضوی:

مسئولان بیماران دیابتی را تنها به روز جهانی دیابت می‌شناسند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل انجمن دیابت خراسان رضوی گفت: مسئولان وزارت بهداشت ودرمان بیماران دیابتی را تنها به روز جهانی دیابت می‌شناسند.

مسئولان بیماران دیابتی را تنها به روز جهانی دیابت می‌شناسند
وحید آذری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: همزمان با روز جهانی دیابت هر سال برنامه‌ها و یا مصوباتی از سوی کمیته کشوری دیابت برگزار می‌شود که در پی‌برگزاری این‌گونه مراسم‌ها و همایش‌ها مصوباتی نیز برای بهبود شرایط بیماران دیابتی مصوب می‌شود.
مدیر عامل انجمن دیابت خراسان رضوی با طرح سوالی ادامه داد: پس از برگزاری همایش‌ها و مراسم‌هایی که  در روز جهانی دیابت برگزار می‌شود این سئوال مطرح است که به چه میزان این مصوبات اجرایی می‌شود و یا این که تاکنون چه تعداد از این مصوبات در میسر اجرایی شدن قرار گرفته است.

حمایت‌های بیماران دیابتی تنها به حمایت‌های معنوی ختم نمی‌شود
آذری‌فر اظهار داشت: آنچه که مسلم است حمایت از بیماران دیابتی تنها به حمایت‌های مادی ختم نمی‌شود که در این میان نقش آموزش به منظور کنترل بیماری دیابت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
مدیرعامل انجمن دیابت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نبود آموزش‌های لازم در ارتباط با بیماران دیابتی سبب می‌شود که این بیماری در برخی از بیماران که اطلاعات کافی از بیماری خود ندارد روند پیش‌رونده داشته باشد.

قطع عضو از دست دادن بینایی از جمله عوارض دیابت
آذری‌فر در ارتباط با مشکلات و عوارض پیشروند بیماری دیابت گفت: در صورت کنترل نکردن بیماری دیابت عوارضی برای این بیماران ایجاد می‌شود که از جمله آن می‌توان به قطع عضو، تحلیل بینایی که در ادامه و در صورت کنترل نکردن به نا بینایی بیمار دیابتی نیز ختم می‌شود.
مدیر عامل انجمن دیابت خراسان رضوی همچنین به مشکلات کلیویی بیماران دیابتی اشاره کرد و افزود: قطعا بروز
این‌گونه عوارض در یک فرد مبتلا به دیابت مشکلاتی را برای خود فرد و نظام سلامت کشور ایجاد می‌کند.
وی اظهار داشت: بر این اساس و در راستا رفع این عوارض دولت همه ساله یارانه‌های به بیمه در ارتباط با هزینه‌های سنگین لیزر کردن چشم بیماران دیابتی و یا دیالیزکردن این افراد به دلیل عوارض کلیوی ناشی از این بیماری اختصاص می‌دهد
مدیرعامل انجمن دیابت خراسان رضوی تاکید کرد: این در حالی است که  اگر دولت یک‌پنجم هزینه‌ای را که برای عوارض بیماری دیابتی هزینه می‌کند در حوزه آموزش بیماران منظور کند قطعا مشکلات و عوارض این بیماری به حداقل می‌رسد.

نورپردازی آبی در برخی از پل‌های مشهد با توجه به رنگ جهانی دیابت
آذری‌فر به برنامه‌های انجمن دیابت استان در ارتباط بروز جهانی دیابت اشاره کرد و اظهار داشت: رنگی که برای برای دیابت در نظر گرفته شده رنگ آبی است که براین اساس و با همکاری شهرداری مشهد در برخی از پل‌های عابر پیاده ،نورپردازی‌هایی به رنگ آبی همزمان با هفته دیابت شده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال شعار جهانی دیابت ، همه با هم  برای بیماری دیابت است همچنین با توجه به روز جهانی دیابت همایشی با حضور بیماران دیابتی استان در هفته دیابت برگزار می‌شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول