اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی دیابت؛

همایش کنترل دیابت در بابل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن دیابت ایران شعبه بابل با اشاره به اینکه هشت درصد جمعیت ایران دیابتی هستند، گفت: به مناسبت روز جهانی دیابت همایش کنترل دیابت 19 آبان در بیمارستان شهید بهشتی بابل برگزار می‌شود.

همایش کنترل دیابت در بابل برگزار می‌شود
نرگس اشکوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: این همایش همزمان با کشورهای مختلف دنیا با هدف همکاری بین تمام کسانی که علاقمند به کنترل دیابت هستند برگزار می‌شود که شعار امسال فدراسیون جهانی دیابت "آموزش  و پیشگیری از دیابت" است.
وی ابراز داشت: نخستین قدم برای کنترل و عوارض دیابت آموزش افراد دیابتی است و همه افرادی که با بیماران دیابتی در ارتباط هستند تا زمانی که با این بیماری آشنایی نداشته باشند، نمی‌توانند زمینه سلامت افراد دیابتی را فراهم کنند.
اشکوری بیان داشت: هشت درصد جمعیت ایران دیابتی هستند، این در حالی است که در سال‌های آینده نیز افرادی به تعداد این بیماران اضافه می‌شود که اطلاع‌رسانی درست و به موقع در جلوگیری از افزایش روند این بیماری بسیار موثر است.
وی تصریح کرد: بیماری دیابت مشکلات زیادی از جمله مشکل جانی و روانی برای بیمار ایجاد کرده و از نظر نیروی انسانی، کار، سلامت فردی، سلامت خانواده و جامعه را نیز با عوارضی مواجه می‌کند.
این مسئول گفت: هزینه صرف شده برای دیابت بسیار سنگین است.
اشکوری با اشاره به اینکه سهم مهمی از بودجه جامعه صرف درمان ناقص و ناکارآمد دیابت می‌شود، اذعان داشت: بر این اساس پیشگیری بسیار مقرون به صرفه بوده و چاره‌ای جز پیشگیری نیست.
وی آموزش در زمینه عمومی از طریق ارتباطات جمعی و رسانه‌ای برای مردم، آموزش در مدارس و همچنین آموزش برای افراد دیابتی و خانواده‌های آنها، آموزش برای متخصصان و پزشکان دیابت را از اهداف مهم انجمن دیابت ایران برشمرد و گفت: انجمن دیابت ایران شعبه بابل از سال 84 در بابل شروع به فعالیت کرد و از شروع تاسیس تاکنون سمینارهای مختلفی را در سطح شهرستان بابل برگزار کرده است که چهارمین دوره این همایش با همکاری دانشگاه و معاونت بهداشتی علوم پزشکی بابل و شورای شهر بابل برگزار می‌شود.
مدیرعامل انجمن دیابت ایران شعبه بابل همچنین از بیماران دیابتی خواست اطلاعاتی که از بیرون در مورد بیماری کسب می‌کنند بدون مشاوره پزشک به کار نبرده چون ممکن است اطلاعات نادرست بوده و آسیب‌های جدی به بار آورد.
 
*95 درصد بیماران دیابتی از نوع دیابت دوم هستند
اشکوری با اشاره به اینکه 95 درصد بیماران دیابتی از نوع دیابت نوع دوم هستند، افزود: در دیابت نوع دوم عامل وراثتی، روش زندگی فرد، نوع تغذیه، فعالیت بدنی و وزن می‌تواند سبب بروز دیابت در فرد شود اگرچه آشفتگی روحی و روانی موجب غفلت فرد از نظم لازم در زندگی و کنترل سلامت می‌شود.
وی بیان داشت: انجمن دیابت ایران شعبه بابل تنها شعبه فعال در استان مازندران است که به ارائه خدمات به بیماران دیابتی کل استان پرداخته و برنامه‌های خود را همسو با برنامه فدراسیون جهانی دیابت انجام می‌دهد، اگرچه شهرستان آمل نیز به تازگی اقدام به تاسیس انجمن دیابت شعبه آمل کرده است.
اشکوری خاطر نشان کرد: درصدد هستیم تا همایش بزرگ دیابت برای پزشکان به صورت سراسری سال 91 در بابل برگزار شود.
وی خطاب به بیماران دیابتی بیان داشت: دیابت را به عنوان یک همراه در طول زندگی بپذیرند و با اعتماد به نفس و تشخیص راه درست در کنار این بیماری زندگی عادی همچون سایر افراد سالم جامعه داشته و با آموزش لازم از فعال‌ترین افراد جامعه باشند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول