اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک فوق تخصص غدد و متبولیسم:

دیابت غیرقابل درمان اما قابل کنترل است

خبرگزاری فارس: یک فوق تخصص غدد و متبولیسم گفت: دیابت بیماری قابل درمانی نیست اما قابل کنترل و پیشگیری است.

دیابت غیرقابل درمان اما قابل کنترل است
به گزارش خبرگزاری خبرگزاری فارس از یزد، دکتر سعید حسین خلیل‌زاده پیش از ظهر امروز در در مراسم افتتاحیه همایش آموزشی بیماران دیابتی یزد، هدف از برپایی این همایش را آشنایی افراد جامعه با بیماری دیابت (نوع یک و دو) با تاکید بر پیشگیری و آموزش بیماری دیابت عنوان کرد و افزود: افزایش سطح آگاهی و ایجاد انگیزه در کنترل بیماری دیابت از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
وی با اشاره به آمار بیماران دیابتی در جهان اظهارداشت: متاسفانه بیماری دیابت نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر دنیا رو به افزایش است و افزایش شیوع این بیماری عوارضی نه تنها برای فرد بلکه تبعاتی نیز برای بهداشت جامعه خواهد داشت.
خلیل‌زاده با بیان اینکه دیابت می‌تواند هر عضوی از بدن را درگیر کند  و ناتوانی برای فرد بیمار و جامعه‌اش فراهم آورد، عنوان کرد: از هر 10 نفر یک نفر در دنیا بر اثر دیابت جان خود را از دست می‌دهد.
وی با تاکید بر آموزش پیشگیری از بروز دیابت و اضافه وزن به افراد جامعه اظهارامیدواری کرد: با آموزش در این زمینه از شیوع این بیماری کاسته شود.
رئیس مرکز تحقیقات دیابت استان یزد اظهار داشت: امروزه بیماری دیابت 15 درصد از بودجه سلامت هر کشور را به خود اختصاص می‌دهد.
خلیل‌زاده خاطرنشان کرد: با شیوع افزایش این بیماری در دنیا آینده روشنی در پیش رو نیست.
این فوق تخصص غدد و متابولیسم در ادامه با بیان اینکه دیابت اثرات مخربی بر سیستم قلبی و عروقی بدن نیز می‌گذارد، بیان داشت: بیشتر مبتلایان به بیماری قلب و عروق مبتلا به دیابت بوده‌اند.
وی گفت: متاسفانه اکثر افراد دیابتی از بیماری خودشان اطلاعی نداشته‌اند و با گذر زمان و پیدایش عوارض این بیماری متوجه آن شده‌اند.
خلیل‌زاده با تاکید بر کنترل دقیق بیماری دیابت عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر کمتر از پنج درصد از دیابتی‌ها کنترل دقیقی از بیماری خود دارند که این کنترل نامناسب باعث پیدایش عوارض این بیماری در فرد می‌شود.
وی با اشاره به افزایش رو به رشد دیابت در جهان افزود: در حال حاضر بیشترین بودجه سازمان جهانی بهداشت به امر پیشگیری از دیابت اختصاص می‌یابد. 
معاون مرکز تحقیقات دیابت یزد از برپایی چنین همایش‌هایی ویژه بیماران دیابتی به صورت مستمر در روزهای آتی خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این‌گونه همایش‌ها منشا اثری باشد تا دید تازه‌ای از بیماری دیابت داشته باشیم.
به گزارش فارس، اهمیت آموزش در کنترل بیماری دیابت، بیماری دیابت و عوارض آن همچنین تغذیه در بیماران دیابتی از موارد مورد بحث در این همایش بود.
این همایش با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد و جمعی از بیماران دیابتی یزدی، جمعی از کارکنان ادارات استان، کارشناسان بهداشت مراکز بهداشتی و درمانی یزد برگزار شد.
شعار روز جهانی دیابت در سال جاری "با دیابت مقابله کنیم؛ همین حالا" عنوان شده است.
این همایش با همکاری مرکز تحقیقات دیابت یزد  و در محل سالن شهید علیزاده مجتمع پژوهشی و آموزشی حضرت امام رضا(ع)برگزار شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول