اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست مرکز دیابت امیرکلای مازندران:

دیابتی‌ها از پزشکان غیرمتخصص اطلاعات نگیرند

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز دیابت امیرکلا در استان مازندران گفت: بیماران دیابتی از دریافت اطلاعات از پزشکان غیرمتخصص خودداری کنند.

دیابتی‌ها از پزشکان غیرمتخصص اطلاعات نگیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، فرخنده اسماعیل‌نیا صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی دیابت اظهار داشت: بیماری دیابت با علائمی چون تشنگی، خستگی، گرسنگی، ادرار مکرر و خفگی همراه است ولی این امر در همه موارد صدق نکرده و گاهی بدون علائم بروز می‌کند و صرف داشتن قند برای آزمایش شرط کافی و لازم نیست.
وی تصریح کرد: گرفتن معدل خون در هر سه تا شش ماه زیر نظر پزشک که معمولا در محدوده عدد هفت بوده برای بیماران دیابتی امری ضروری است .
اسماعیل‌نیا با اشاره به مهم‌ترین عوارض بیماری دیابت بیان داشت: بیماری دیابت معمولا قسمت‌های قلب، چشم، کبد، کلیه و پاهای بیمار را تحت تاثیر قرار داده که مراجعه بیمار حداکثر سالی یک بار به پزشک متخصص قلب، کلیه و چشم بسیار ضروری است ضمن اینکه هر روز باید پای خود را معاینه کرده و با تمیز نگه داشتن و توجه به نظافت آن از بروز عفونت و مشکلات دیگر جلوگیری کند.
وی تصریح کرد: تغذیه و ورزش دو عامل اساسی برای کنترل دیابت است و باید حداقل هفته‌ای سه بار پیاده‌روی کنند و با کنترل فشار، چربی و کلسترول خون دیابت خود را کنترل کنند.
سرپرست مرکز دیابت امیرکلای مازندران اظهار داشت: بسیاری از بیماران دیابتی بدون علائم قند بالایی گرفته و روحیه خود را از دست داده و فکر می‌کنند دچار بیماری لاعلاج شدند در حالی که بیماری دیابت قابل کنترل است به شرطی که به محض تشخیص  زیرنظر پزشک، مشاور تغذیه و آزمایش مکرر، بیماری خود را کنترل کرده و خود، پزشک خود باشند.
اسماعیل‌نیا با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از بیماران دیابتی خودسرانه و با تجویز دارو از سوی افراد غیرمتخصص نسبت به درمان خود اقدام می‌کنند، گفت: درمان خودسرانه بیماری دیابتی بسیار خطرناک بوده و بیماران دیابتی باید از دریافت اطلاعات درمانی دیابت از افراد غیرمتخصص خوداری کنند.
انتهای پیام/خ20 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول