اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس انجمن دیابت استان قم:

80 هزار بیمار دیابتی در قم وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن دیابت استان قم گفت: 80 هزار بیمار دیابتی در قم هستند که 10 تا 15 درصد این بیماران شناسایی شده‌اند.

80 هزار بیمار دیابتی در قم وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی ضیایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به  فرا رسیدن 23 آبان ماه، روز دیابت اظهار کرد: سال روز تولد کاشف آمپول انسولین، توسط  مرکز بهداشت جهانی به روز دیابت با شعار آموزش و پیشگیری از دیابت نام گرفته است.
وی بیماری دیابت را یک بیماری خاموش خواند و عنوان کرد: بیماری دیابت به عنوان ام‌الامراض شناخته شده و هیچ‌گونه علامت و نشانه‌ای ندارد و به همین دلیل برای فرد قابل تحمل است.
ضیایی افزود: در حال حاضر 250 میلیون بیمار دیابتی در جهان شناخته شده است که طی 12 سال آینده به 350 میلیون نفر خواهد رسید به طوری که هر 10 ثانیه یک نفر در اثر دیابت در جهان از بین می‌روند.
وی گفت: از میان 8 میلیون دیابتی در کشور حدود 80 هزار بیمار دیابتی در قم هستند که 10 تا 15 درصد این بیماران شناسایی شده‌اند.
ضیایی در ادامه افزود: بیشتر افراد دیابتی نوع یک را افراد زیر 30 سال  تشکیل می‌دهند و افراد بالای 30 سال نیز جز بیماران دیابتی نوع دو هستند.
رئیس انجمن دیابت استان قم خاطرنشان کرد: 90 درصد بیماران دیابتی جز دیابت نوع دو هستند که از طریق سابقه خانوادگی و ژنتیکی به فرد منتقل می‌شود.
وی دیابت نوع دو را خطرناک دانست و عنوان کرد: این بیماران باید به طور منظم قند خون خود را در مواقع استرس نیز کنترل کنند چرا که به دلیل عدم ترشح انسولین در بدن، بافت‌ها دچار آسیب می‌شود و در بدن ماده مضری را ایجاد می‌کند که با افزایش قند این بافت‌ها در بدن آسیب جدی می‌بینند.
ضیایی نابینایی و نارسایی کلیه و سکته‌های قلبی و مغزی را از شایع‌ترین عوارض دیابت برشمرد و گفت: قطع عضو تحتانی و ناتوانایی جنسی در آقایان به دلیل بیماری دیابت است.
رئیس انجمن دیابت استان قم اظهار کرد: درمان این بیماری 7 تا 8 هزار میلیارد تومان خسارت مستقیم و غیرمستقیم به کشور وارد می‌کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول