اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار اصفهان:

عید غدیر تنها متعلق به شیعیان نیست

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: برخی عید غدیر را که از آن به عید ولایت یاد می‌شود متعلق به شیعیان می‌دانند، در حالی که عید غدیر عید انسانیت برای همه انسان‌های جهان است، چرا که تمامی انسان‌ها نیازمند الگوی بزرگ از جانب خداوند هستند.

عید غدیر تنها متعلق به شیعیان نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از سادات با بیان اینکه برداشت‌های عرفی نسبت به دین اسلام در حوزه تئوری پردازی و مفاهیمی در عرصه الهیات در کتاب‌ها و نوشته‌ها به وضوح قابل مشاهده است، تصریح کرد: در کتاب‌هایی که در بازار موجود است یا بسیاری از نوشته‌هایی که توسط جریان سکولار تدوین و یا از شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی منتشر می‌شود، می‌توان به وضوح روند روز افزون این برداشت‌های دینی را مشاهده کرد.
وی تاکید کرد: برای آنچه در قالب تألیف و تفسیر عرفی از اندیشه دینی انجام می‌شود، باید حرکت‌های صحیح و درست صورت گیرد تا پاسخ‌گوی مناسبی در حوزه امامت و ولایت باشد.
استاندار اصفهان بیان داشت: ولایت و مهدویتی که امروز در جامعه ایران مطرح می‌شود، باید به گونه‌ای مطرح شود که باز پاسخگوی ضرورت‌های تاریخی دینی ایران امروز باشد و همه روحانیون در این راه تلاش کنند.
وی افزود: ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تفاسیری از متن دین و آئین اسلام و روحانیت و عرضه آن به آحاد جامعه هستیم.
ذاکر اصفهانی ادامه داد: جامعه ایرانی یک جامعه دینی است که ایمان به خداوند و ولایت نیازمند این تفکر دینی است و در متن ولایت ایمان به واقعه غدیر خودنمایی می‌کند.
وی اضافه کرد: بعضی عید غدیر را که از آن به عید ولایت یاد می‌شود متعلق به شیعیان می‌دانند، در حالی که این تفکر درست نیست و عید غدیر عید انسانیت برای همه انسان‌های جهان است چرا که تمامی انسان‌ها نیازمند الگوی بزرگ از جانب خداوند هستند.
استاندار اصفهان یادآور شد: ما مردم اصفهان مفتخریم که از جامعه دینی، ولایی و نورانی برخورداریم و امید است در مسیر ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) گام برداریم و همواره مدافع حریم ولایت باشیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول