اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس ارشاد نهبندان:

اکمال ولایت در عید غدیر تحقق پیدا کرد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان عید غدیر خم را روز حجت خدا بر بندگان دانست و گفت: اکمال ولایت در عید غدیر محقق شد.

اکمال ولایت در عید غدیر تحقق پیدا کرد
سید حسین هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان با تبریک پیشاپیش عید سعید غدیر خم اظهار داشت: تمامی تلاش و همت جامعه اسلامی باید احیای غدیر و فرهنگ آن باشد و باید بدانیم که ولایت و امامت تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت انسان به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه پیام و محور اصلی واقعه غدیر دلبستگی به ولایت و تلاش برای تحقق اهداف الهی است، تصریح کرد: اصل امامت و ولایت در دین مبین اسلام دارای جایگاه ویژه و دارای اهمیت خاصی است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان اذعان داشت: در حقیقت تمامی موفقیت‌های امت و نظام اسلامی به خاطر اصل ولایت و امامت است و همین امر سبب ناامیدی و شکست دشمنان در تمامی عرصه‌ها شده و می‌شود.
هاشمی عید غدیر خم را روز حجت خدا بر بندگان عنوان کرد و افزود: اکمال ولایت در عید غدیر تحقق یافت.
وی یادآور شد: غدیر روزی بود که به دست پیامبر دست امیر مومنان علی(ع) به عنوان علم اسلام برافراشته و آن پیام الهی تا به کنون ایستاده و مقاوم نگاه داشته شده و باید از این پس نیز این چنین باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان روز غدیر و خطبه معروف آن را دریا و اقیانوسی از علم، معنویت و معرفت دانست و گفت: تمامی مسئولان و دست اندرکاران باید با برنامه‌ریزی جامع و مدون به تبیین پیام و فلسفه غدیر در بین مردم و به ویژه جوانان بپردازند چرا که موضوع تبیین امامت و ولایت در بین نسل جوان یکی از اصول اجتناب است.
هاشمی اظهار داشت: امامت و ولایت ادامه راه نبوت است و قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان جامعه باید از برنامه‌های و مراسمات این دهه بهره‌برداری لازم و کافی را داشته و تمامی متولیان فرهنگی باید با تلاشی جهادگونه برنامه‌های دهه امامت و ولایت به ویژه برنامه‌های روز غدیر را با شکوه و شایسته برگزار کنند.
وی با اشاره به اینکه جشن‌های عید غدیر سراسر برکت و توام با سعادت و معنویت است، تصریح کرد: بدین منظور نیز این نهاد جشن عید غدیر را در تعداد 30 کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان نهبندان برگزار می‌کند تا مردم و جوانان مسجدمحور در مساجد از این برنامه‌ها استفاده کافی و لازم را ببرند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان افزود: اثبات خلافت و امامت امیر مومنان علی (ع) که از سوی خدا به نبی مکرم اسلام وحی شده بود، ماهیت اصلی عید سعید غدیر خم است.
هاشمی با بیان اینکه ولایت فقیه یک موهبت الهی برای امت و نظام اسلامی است، گفت: در سایه ولایت همواره موفق و سربلند هستیم و با ولایت مداری و ولایت‌پذیری محض علاوه بر رسیدن به قله‌های تعالی نیز دشمنان هرگز بر نظام اسلامی مسلط نمی‌شوند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول