اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در کردستان صورت گرفت؛

برگزاری آزمون کتبی نخستین مرحله آزمون‌های ادواری سنجش مهارت

خبرگزاری فارس: آزمون کتبی نخستین مرحله آزمون‌های ادواری متقاضیان سنجش مهارت همزمان با سراسر کشور در کردستان برگزار شد.

برگزاری آزمون کتبی نخستین مرحله آزمون‌های ادواری سنجش مهارت
مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با تلاش و همت این سازمان در راستای برنامه‌های عملیاتی سال جهاد اقتصادی برای نخستین بار در این استان آزمون‌های ادواری متقاضیان سنجش مهارت به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
به گفته سیدجمیل احمدی، یک هزار و 349 نفر مرد و 812 نفر زن و در مجموع 2 هزار و 161 نفر زن و مرد در این آزمون در استان شرکت کردند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: این آزمون در استان کردستان در 9 حوزه امتحانی، در 99 رشته و در پنج نوبت برگزار شد.
احمدی به اهداف برگزاری این آزمون اشاره کرد و گفت: طرح برگزاری آزمون‌های سراسری سنجش مهارت با هدف اطلاع‌رسانی جامع و ایجاد وحدت رویه، ارتقای کیفیت فرایند سنجش مهارت و اعتبار بخشی به تجارب فنی و حرفه‌ای افراد اجرا می‌شود.
به گفته وی، اجرای این طرح بسترساز تحقق دولت الکترونیک و توسعه و بهبود خدمت‌رسانی به مخاطبین در سراسر کشور خواهد بود.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان در مورد شرایط قبولی در این آزمون‌ها اشاره کرد و افزود: حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی 50 از 100 و در آزمون عملی 70 از 100 است.
احمدی اضافه کرد: شرایط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت کسب حداقل نمره معدل 70 از 100 است.
وی در ادامه به نحوه اعلام نتایج آزمون‌های ادواری سراسری سنجش، تصریح کرد: نتایج این آزمون‌ها از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی و سایر سامانه‌های اطلاع‌رسانی مراکز اعلام می‌شود.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان ادامه داد: گواهینامه مهارت قبول شدگان نیز پس از طی مراحل قانونی صادر و مطابق برنامه اعلامی توسط مرکز تشکیل پرونده تحویل متقاضی می‌شود.
احمدی در پایان افزود: ثبت‌نام اینترنتی مرحله دوم آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت یکم تا دهم دی ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول