اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر بنیاد قرآن استان همدان:

دشمن‌شناسی در مواقع حساس راهنمای انسان‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد قرآن استان همدان گفت: بنابراین دشمن‌شناسی در مواقع حساس و پیروی از ولایت می‌تواند راهنمای انسان‌ها در تمام مراحل زندگی باشد.

دشمن‌شناسی در مواقع حساس راهنمای انسان‌هاست
جواد صدیق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان درباره نقش ولایت در جامعه با استناد به واقعه غدیر اظهار داشت: پیامبر(ص) پس از بازگشت از حج و در روز غدیرخم در 18 ذی‌الحجه حجاج را جمع کرده و در میان 120 هزار نفر دستور می‌دهد تا زین‌ها را روی یکدیگر گذاشته و بر بالای آن می‌رود و سپس با بالا بردن دست حضرت علی(ع) وی را سرپرست و ولی مسلمین اعلام می‌کند.
وی افزود: در این هنگام خداوند آیه‌ای را نازل کرده و می‌فرماید امروز من دین شما را کامل کرده و نعمت را بر شما تمام کردم که این امر به قدری دارای اهمیت است که کمال دین و اتمام نعمت الهی به روز غدیرخم ختم می‌شود.
مدیر بنیاد قرآن استان همدان خاطرنشان کرد: مسئله ولایت از اهمیت بالایی برخوردار و بسیار ارزشمند است به طوری که در صورت نبود ولایت، اسلام و دین ناقص است.
وی بیان داشت: ولایت بیانگر این است که نماز و روزه جزء دین محسوب می‌شود اما آنچه که باعث سلامت دین و جامعه می‌شود وجود یک انسان الهی در رأس حکومت است.
وی تصریح کرد: مسئله ولایت نشان‌دهنده همراهی دین با سیاست است و اجرای قوانین اسلام در تمام بخش‌های موجود در جامعه است.
مدیر بنیاد قرآن استان همدان اذعان کرد: ولی‌فقیه در جامعه امروز استمرار ولایت و متصل‌کننده حکومت اسلامی به حکومت امام زمان(عج) است و ما وظیفه داریم تا ولایت را پشتیبانی کنیم چرا که بدون حمایت مردم حکومت الهی برپا نمی‌شود.
وی ابراز کرد: بصیرت انسان در ولایت دارای نقش کلیدی است چرا که اگر انسان نتواند مسائل را تحلیل کند ممکن است به انحراف کشیده شود چنانچه در تاریخ شاهدیم که خوارج در ابتدا همراه حضرت علی(ع) بودند ولی به دلیل عدم توان تحلیل مسائل سیاسی در یک مرحله حساس پشت به ولایت کرده و شمشیر بر روی حضرت علی(ع) کشیدند.
صدیق در پایان گفت: بنابراین دشمن‌شناسی در مواقع حساس و پیروی از ولایت می‌تواند راهنمای انسان‌ها در تمام مراحل زندگی باشد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول