اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه نکا:

پیام غدیر باید به درستی تبیین شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نکا گفت: پیام غدیر پیام بزرگ و ارزشمندی است که باید به درستی توسط علما و وعاظ برای جامعه اسلامی و نسل جوان تبیین شود.

پیام غدیر باید به درستی تبیین شود
حجت الاسلام  محمدباقر محمدی لایینی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا با تبریک دهه ولایت و غدیر اظهار داشت: در عید غدیر نباید تنها فقط به دیدار با سادات و دید و بازدید اکتفا کرد، بلکه پیام غدیر باید به عنوان یک مسئله اسلامی جهانی به جهانیان معرفی شود.
وی بیداری اسلامی را ناشی از بهره مندی از  غدیر و قربان دانست و ابراز داشت: امروز بیداری اسلامی و پیروزی‌های بزرگ مسلمان در جهان، نتیجه توجه مسلمانان به مسئله غدیر است.
لایینی بیان داشت: اگر مسلمانان از همان ابتدا به مسئله غدیر و امر ولایت توجه می‌کردند این پیروزی‌های عظیم در همان دوران محقق می‌شد.
امام جمعه نکا از غدیر به عنوان سرچشمه جوشان ولایت و نقطه عطف تاریخ جهان نام برد که موجب اتحاد و همبستگی است و این امر باید در جامعه اسلامی به درستی تبیین شود.
وی از عید غدیر خم  به عنوان بزرگ‌ترین عید مسلمانان جهان نام برد و تصریح کرد: دیدار تکریم سادات، عیدی گرفتن، و دید و بازدید، آداب رایج غدیر در جامعه است که هر چند سنت پسندیده‌ای است، اما باید برای نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه نیز تلاش بیشتری انجام شود.
لایینی با بیان اینکه عید غدیرخم درس‌های بزرگی به مسلمانان آزاده جهان می‌دهد، ادامه داد: ولایتمداری و امام شناسی مهم‌ترین این درس‌ها است و در این راستا، محوریت غدیر با علی (ع) و امام ایشان است، این مسئله نباید به فراموشی سپرده شود و با غدیر باید علی (ع) بیشتر از قبل به جامعه معرفی شود.
وی با اشاره به برگزاری جلسات شئون فرهنگی به مناسب دهه ولایت و عید غدیر خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های این دهه اعزام مبلغ به مناطق مختلف شهری و روستایی، برگزاری جشن غدیر در هیئت‌های محوری، برگزاری جشن غدیر در مساجد محوری، برگزاری گفتمان دینی پیرامون غدیر، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ارسال پیامک تبریک و بیان احادیث و روایات در مورد غدیر و ولایت، و دیدار با سادات  است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول