اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اوقاف نهبندان خبر داد:

برگزاری جشن غدیر در بقاع شاخص نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان از برگزاری مراسم محوری و جشن غدیر در آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) و امامزاده سید الحسین(ع) این شهرستان خبر داد.

برگزاری جشن غدیر در بقاع شاخص نهبندان
حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد الهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت اظهار داشت: غدیر فراتر از یک نام، یک واقعه و یک روز است غدیر قاموسی از معارف الهی است که هدایت بشر به راه حقیقت را بر عهده گرفته و نیز غدیر در خود درس‌هایی دارد که تضمین کننده سعادت جاودانه انسان‌هاست.
وی با بیان اینکه عید غدیر بزرگترین عید الهی است، تصریح کرد: هر لحظه این عید بزرگ سراسر نور، برکت و معنویت است و این روز فضایلی دارد که آن را ممتاز کرده و مانند نگینی درخشان در آسمان معنویت می‌درخشد و چشم همگان را خیره می‌کند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان ادامه داد: امام صادق می‌فرمایند "وقتی روز قیامت شود چهار روز را آراسته نزد خداوند می‌آورند همانند عروسی که حجله می‌برند آن چهار روز عید فطر، عید قربان، روز جمعه و عید غدیر است و عید غدیر در بین آنها مانند ماه در میان ستارگان است.
الهی افزود: غدیر روزی است که خداوند توبه آدم(ع) را قبول کرد و این روز را برای شکرگزاری خداوند روزه گرفت و غدیر روزی است که خداوند حضرت ابراهیم(ع) را از آتش نمرود نجات داد و وی این روز را برای شکرگزاری پروردگار روز گرفت همچنین غدیر روزی است که رسول خدا علی(ع) را به عنوان پرچم‌ هدایت مردم نصب کرد و این روز را برای شکرگزاری روزه گرفت.
وی با اشاره به اینکه روز غدیر روز نماز خواندن، روزه گرفتن و احسان به برادران مومن است، گفت: در این روز خشنودی و رضایت‌مندی خداوند متعال حاصل شد و بینی شیطان به خاک مالیده شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان واقعه غدیر خم را دومین رویداد بزرگ و برجسته تاریخ اسلام بعد از بعثت پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد.
الهی اظهار داشت: با توجه به این همه ارزش و ویژگی روز غدیر باید پیام و اصل غدیر را برای تمامی افراد جامعه اسلامی بازگو در درصدد تبیین رسالت و فرهنگ غدیر بر آییم.
وی اصل و پیام غدیر خم را امامت و ولایت دانست و تصریح کرد: امامت و ولایت جز ارکان اصلی نظام اسلامی و دین مبین اسلام است که بودن آن دین اسلام معنایی ندارد.
 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان یادآور شد: مادامی که امت اسلامی ولایت‌مدار و امام‌ شناس باشند هرگز دچار گمراهی و کج‌روی نمی‌شوند چرا که امامت و ولایت طبق دستور خداوند چراغ راه و جهت‌دهنده افراد در مسیر تعالی است.
الهی افزود: روز عید غدیر اعمالی دارد که دریایی از ثواب را برای مومنان به همراه می‌آورد و نیکوست آنها را به جا آوریم تا از این سفره الهی متنعم شویم.
وی گفت: اعمالی چون عید گرفتن این روز، زیارت امیر مومنان علی(ع) در نجف اشرف، روزه گرفتن، فرستادن صلوات، تجدید بیعت با امام زمان(عج)، قرائت دعای ندبه، لباس نو پوشیدن، شادی کردن، شاد کردن دل شیعیان امام علی(ع)، صله ارحام، اطعام مومنین، شکرگذاری خداوند به سبب نعمت ولایت، خواندن عقد اخوت با برادران دینی و عیدی دادن را در این روز انجام دهیم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان با بیان اینکه آحاد جامعه اسلامی به ویژه شیعیان امام علی(ع) باید برای احیای غدیر و پیام این روز اهتمام و تلاش کنند، اظهار داشت: این نهاد نیز مراسم محوری و جشن غدیر در آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) و امامزاده سید الحسین(ع) این شهرستان که جز بقاع شاخص نهبندان هستند، را برگزار می‌کند.
الهی ادامه داد: این جشن‌‌ها با عنوان "ولایت علوی اکمال دین نبوی" در سطح بقاع شاخص این شهرستان همراه با قرائت خطبه غدیر و توزیع 800 جلد خطبه غدیر برگزاری می‌شود.
وی تصریح کرد: تجلیل از سادات، توزیع یک‌هزار و 400 نرم‌افزار با عنوان تجلی غدیر، برگزاری مسابقات فرهنگی و اهدای جوایز به افراد مسمی به نام‌های محمد و علی نیز در دستور کار این نهاد در سطح بقاع متبرکه شهرستان قرار دارد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول