اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل ارشاد زنجان:

اجرای عمومی موسیقی و نمایش از برنامه‌های ارشاد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان گفت: اجرای موسیقی و نمایش را در فضاهای عمومی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.

اجرای عمومی موسیقی و نمایش از برنامه‌های ارشاد است
علی سهندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نجان اظهار داشت: یکی از وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای برنامه‌های اعلام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد است که در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های انجام شده فعالیت‌های استان در زمینه‌های مختلف پیگیری شده است.
وی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف از جمله جشنواره قرآنی مدها متان و تئاتر منطقه 2 در زنجان از برنامه‌های مهم استان بود که در این زمینه با توجه به این امر که میزبانی جشنواره‌های منطقه‌ای به هر استانی واگذار نمی‌شود، یادآورشد: تجربیات موفق استان در برگزاری جشنواره‌ها و اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد موجب برگزاری جشنواره تئاتر منطقه 2 کشور در زنجان شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیان کرد: احداث سالن نمایش استان که در ضلع شمال غربی فرهنگ‌سرای امام خمینی (ره) که در سال‌های گذشته روند اجرایی آن کندتر شده بود در سال جاری با جدیت دنبال می‌شود.
وی یادآور شد: سالن نمایش استان در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع که در منطقه شمال غرب کشور بی‌نظیر است در زنجان احداث می‌شود.
سهندی با بیان اینکه برای این پروژه یک میلیارد تومان اختصاص یافته است، افزود: در سال جاری نیز 300 میلیون تومان به این امر اختصاص یافته است که اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این سالن در سه فاز در زنجان احداث می‌شود، تصریح کرد: فاز نخست این مجموعه در حال انجام است و دو فاز دیگر آن با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده نزدیک آغاز می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: برای احداث و تکمیل این پروژه 5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که امیدواریم این امر محقق شود.
وی با اشاره به توانمندی هنرمندان زنجانی در بخش‌های مختلف، بیان کرد: آینده تئاتر استان زنجان با حضور هنرمندان توانمند این رشته روشن است .
سهندی اجرای موسیقی و نمایش را در فضاهای عمومی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: هنرمندان استان در بخش‌های مختلف به اجرای برنامه‌های زنده در اماکن عمومی می‌پردازند، چرا که معتقدیم اجرای تئاتر میدانی و خیابانی به پویایی این رشته و استفاده بهینه مردم از هنر هنرمندان استان کمک می‌کند.
وی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح استان با همکاری ناشران، تجلیل از خادمان نشر و کتاب، اهدای کتاب به مدارس و دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و برگزاری مسابقه عکس کتاب، از برنامه‌های هفته کتاب محسوب می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: همزمان با عید غدیر جشن غدیر ویژه کودکان در محل فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مسابقه عکس کتاب و کتابخوانی از منظر دوربین به مناسبت هفته کتاب برگزار می‌شود، یادآور شد: برگزاری جلسات عصر کتاب در گروه‌های شش‌گانه و طرح عضویت نیم بها در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از دیگر برنامه‌های هفته کتابخوانی است.
سهندی از برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان طی روزهای 23 تا 27 آبان همزمان با اصفهان در زنجان خبر داد و بیان داشت: 24 آبان‌ ماه سال جاری جشن بزرگ کودکانه در فرهنگ‌سرای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
 وی برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح استان با همکاری ناشران، تجلیل از خادمان نشر و کتاب، اهدای کتاب به مدارس و دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و برگزاری مسابقه عکس کتاب، از برنامه‌های هفته کتاب محسوب می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: همزمان با عید غدیر جشن غدیر ویژه کودکان در محل فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مسابقه عکس کتاب و کتابخوانی از منظر دوربین به مناسبت هفته کتاب برگزار می‌شود، یادآور شد: برگزاری جلسات عصر کتاب در گروه‌های ششگانه و طرح عضویت نیم بها در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از دیگر برنامه‌های هفته کتابخوانی است.
سهندی از برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان از 23 تا 27 آبان همزمان با اصفهان در زنجان خبر داد و بیان داشت: 24 آبان‌ ماه سال جاری جشن بزرگ کودکانه در فرهنگ‌سرای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه در هفته کتاب برنامه‌های ویژه با عنوان تازه‌های کتاب در زنجان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: چند نسخه از کتاب‌های چاپی جدید در شهرستان‌ها در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تجلیل از خادمان و فعالان نشر و چاپ از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است، افزود: اهدای کتاب به مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در هفته کتاب انجام می‌شود.
وی از رونمایی  کتاب عکس زنجان با 250 عنوان عکس در زنجان خبر داد و افزود: برگزاری نشست با اصحاب رسانه نشر و چاپ از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است.
برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح استان با همکاری ناشران، تجلیل از خادمان نشر و کتاب، اهدای کتاب به مدارس و دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و برگزاری مسابقه عکس کتاب، از برنامه‌های هفته کتاب محسوب می‌شود.
سهندی با بیان اینکه مسابقه عکس کتاب و کتابخوانی از منظر دوربین به مناسبت هفته کتاب برگزار می‌شود، یادآور شد: برگزاری جلسات عصر کتاب در گروه‌های ششگانه و طرح عضویت نیم بها در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از دیگر برنامه‌های هفته کتابخوانی است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول