اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت الله مقتدایی:

هویت شهری قم باید مذهبی و اسلامی باشد

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه بر توجه خاص و احیای هویت شهری قم بر اساس معیارهای اسلامی و مذهبی تاکید کرد.

هویت شهری قم باید مذهبی و اسلامی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در دیدار محمد دلبری ‌شهردار قم اظهار داشت: فرهنگ اسلامی و دینی باید در قم حاکم باشد و شهرداری به عنوان متولی امور شهری در احیاء این فرهنگ تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه شهر قم را نباید با دیگر شهرهای ایران مقایسه کرد، افزود: قم متعلق به تمام جهان تشیع و اسلام است و خدمات گسترده‌ای را ارائه کرده و سالانه پذیرای خیل عظیمی از زائران از اقصی نقاط ایران و جهان بوده و از نظر سیمای شهری، ‌قم را باید طوری آباد کنیم که نماد مذهب تشیع و اسلام باشد.
مقتدایی تصریح کرد: شهر قم به برکت وجود بارگاه مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و حوزه علمیه آباد شده و مردم انتظار دارند با توجه به مشکلات عدیده در قم این مشکلات برطرف شود.
وی بر توجه، رسیدگی و رعایت حقوق شهروندی تاکید کرد و افزود: مردم قم، ‌مردمی مومن، متدین و قانع هستند و توقع زیادی از مسئولین ندارند، ولی باید امورات مردم سهل و آسان حل شود.
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در آیات و روایات اسلامی بر مغتنم دانستن فرصت خدمت به مردم تاکیدات فراوان شده، گفت: خدمت کردن به مردم در جامعه امروز عبادت و امانتی است که از سوی خداوند در اختیار ما قرار گرفته و باید ضمن استفاده بهینه از این نعمت، این امانت را به دست صاحبش برگردانیم و همواره در خدمت مردم باشیم.
وی افزود: تنها هدف از خدمت کردن باید خداوند و رضایت او باشد و در صورت پذیرش مسئولیتی تمام توان خود را در به سرانجام رساندن این هدف به کار بریم.
مقتدایی ضمن تاکید بر اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در ادارات خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به مشکلات مردم از اهم اقداماتی است که باید سرلوحه کار مسئولان و مدیران باشد که در این صورت رضایت خداوند نیز حاصل خواهد شد.
این مسئول به تهیه سند چشم انداز شهر قم اشاره کرد و گفت: تهیه این سند به جد باید پیگیری شود و تهیه این سند برای قم یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و مقام معظم رهبری نیز در ایجاد سند چشم انداز کشور تاکیدات زیادی دارند و البته شهرداری باید در تهیه این سند نگاه و خواسته‌های حوزه علمیه را نیز لحاظ کند.
مقتدایی در خاتمه با بیان اینکه مدیران استان قم باید در خدمت رسانی به مردم اخلاص در عمل داشته باشند، اذعان داشت: قم باید الگویی در بین دیگر شهرها باشد و جایگاه علمی و معنوی این شهر باید نسبت به دیگر شهرها همیشه مطرح باشد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول