اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی خواستار شد:

زندان های آذربایجان‌غربی استاندارد شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان‌غربی گفت: باید برای استاندارد کردن زندان‌های این استان گام برداشته شود.

زندان های آذربایجان‌غربی استاندارد شود
جبار باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: اگر بخواهیم اهداف تعریف شده در نظام اصلاح و تربیت به طور کامل محقق شود دولت باید در راستای تعریف کردن طرح‌های عمرانی، انتقال زندان‌های فرسوده اقدام کند تا جایگزین‌های مناسبی برای زندان‌های فعلی تدارک یابد همچنین فلسفه تعریف شده برای ایجاد زندان هم جنبه عملی پیدا کند.
وی افزود: امروزه طبق قانون باید کلاس‌های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی، کلاس‌های فرهنگی، تربیتی، آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای، فضای فعالیت‌های هنری پیش‌بینی شود در حالی که این قبیل امکانات در زندان‌های قدیمی وجود نداشت.
این مسئول خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فضای زندان‌ها به یک محیط تربیتی و اصلاحی برای مددجویان تبدیل شد به طوری که در نظام اسلامی هم چنین تعریفی از زندان ارائه شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه در این حوزه از دولت انتظار مساعدت وجود دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه ساخت مرکز نگهداری مددجویان سنگین است افراد خیر و نیکوکار برای ورود توانی ندارند از این رو باید دولت به طور جدی در راستای توسعه و ساماندهی زندان‌ها وارد عمل شود.
این مسئول به موقعیت زندان نقده هم اشاره کرد و گفت: در گذشته فضای زندان نقده حدود 200 مترمربع بود، ولی در طول خدمت مسئولان وقت زمینی به مساحت مورد نیاز خریداری شد از این رو باید در راستای توسعه زندان مذکور اقدامات لازم آغاز شود.
باقری به بازسازی زندان خوی هم اشاره کرد و گفت: این زندان هم مانند سایر زندان‌های سطح استان قدیمی است، ولی با توجه به این که به تازگی فضاهای جدید به آن اضافه شده و اقدامات لازم برای بازسازی آن صورت گرفته برای استاندارد تلقی شدن به شاخص‌های مورد نیاز در حال نزدیک شدن است.
مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد در راستای احداث زندان‌های جدید، تبدیل زندان‌های قدیمی به مراکز فرهنگی یا سایر اماکن مورد نیاز گام‌های اساسی از سوی مسئولان برداشته شود تا به تدریج فضای کافی و مطابق با استانداردهای روز برای نگهداری بزهکاران و مجرمان فراهم شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول