اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان:

مهم‌ترین سرمایه آموزش و پرورش نیروی انسانی است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مهم‌ترین سرمایه و ستون اصلی آموزش و پرورش نیروی انسانی است.

مهم‌ترین سرمایه آموزش و پرورش نیروی انسانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حمید رضا مؤتمر پیش ‌از ظهر امروز در بازدید از تعدادی آموزشگاه‌های شهری و روستایی سمیرم اظهار داشت: اگر چه سمیرم از لحاظ اقتصادی منطقه‌ای محروم است ولی شادابی و نشاط خوبی در فضای تعلیم و تربیت مدارس منطقه سمیرم مشاهده می‌شود.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان می‌توانند خود در زیباسازی کلاس‌ها نقش داشته باشند، افزود: فضای فرهنگی و پرورشی در مدارس باید به عنوان شاخص اثرگذار روحی در همه مدارس نمود ملموس و عینی داشته باشد.
معاون پژوهش و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: به منظور رشد و شکوفایی فراگیران باید بخشی از توقعات مدیران و دانش‌آموزان را شناسایی کنیم و در شورای سیاست‌گذاری آموزش و پرورش برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم.
وی اضافه کرد: نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه و در واقع ستون اصلی نظام تعلیم و تربیت است که به روز بودن آن در بالابردن سطح آگاهی و آموزش‌های نوین موثر است.
موتمر هدف از بازدید از مدارس مناطق مختلف استان را بررسی مشکلات و موانع مناطق و کاهش فشار روانی همکاران دانست و تصریح کرد: حضور مدیران و مسئولان آموزش و پرورش در مدارس به ویژه در مناطق دوردست و محروم سبب تقویت ابعاد روحی و روانی معلمان و مربیان می‌شود و انگیزه تدریس بهتر را در آنها ایجاد می‌کند.
وی یادآور شد: گروه‌های درسی مغز متفکر آموزش و پرورش است و در همین راستا باید از آنان به عنوان مشاوران علمی بهره برد.
این مسئول در ادامه با اشاره به قدیمی بودن منابع موجود در مرکز تحقیقات معلمان سمیرم، از شرایط نامطلوب در این مرکز انتقاد کرد و اظهار داشت: در برنامه سالانه باید بر اساس اهداف کلی آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کنیم.
وی همچنین با اشاره به برگزاری 28 دوره ضمن خدمت در شهرستان سمیرم بر آنالیزم دوره‌های ضمن خدمت تأکید کرد و افزود: مسئولان آموزش و پرورش باید از هم اکنون برای اجرای طرح شش ساله کردن دوره ابتدایی برنامه‌ریزی کنند.
مؤتمر با اشاره به اهمیت علوم انسانی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: تاکید ایشان بر این مقوله نشانگر ارزش و جایگاه خاص و ارزشمند علوم انسانی است.
وی افزود: ادبیات تلطیف کننده روح انسان است و اگر انسان بتواند با ادبیات و شعر و نظم زیبای فارسی خود را قرین کند، آرامش و تحول خاصی در زندگی‌اش اتفاق می‌افتاد.
به گزارش فارس، در ادامه مدیر آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به  پراکندگی جغرافیایی منطقه سمیرم تصریح کرد: بخشی از فضاهای آموزش شهرستان تخریبی و برخی نیز بازسازی شده‌اند.
سید ضیاء موسوی افزود: برخی دیگر از مشکلات مدارس ناشی از کمبود نیروهای خدماتی است.
وی به رشد 47 درصدی گرایش به رشته‌های تحصیلی فنی و حرفه‌ای شهرستان سمیرم اشاره کرد و بیان داشت: کمبود فضاهای آموزشی یکی از مشکلات این منطقه است که با توجه به شیفت صبحی شدن آموزشگاه‌ها ایجاد شده است.
این مدیر ادامه داد: کمبود فضای آموزشی، نحوه توزیع رشته‌های تحصیلی، توجه به فعالیت‌های پرورشی، اختلاط دختر و پسر در برخی مدارس و وضعیت بهداشتی از جمله مواردی بود که در بازدید از آموزشگاه‌های روستاهای خفر، مورک، فتح‌آباد، مهرگرد، چهارراه، رودآباد و شهرهای کمه، حنا و سمیرم مورد بررسی قرار گرفت.
بر این اساس تجهیز کتابخانه‌های مدارس، تجهیز وسایل ورزشی و کمک هزینه خرید دو دستگاه رایانه از برکات این بازدید یک روزه به سمیرم است.
به گزارش فارس، در شهرستان سمیرم 11هزار و 530 دانش آموز در 97 دبستان، 43مدرسه راهنمایی، 28 دبیرستان،9 مرکز کاردانش، دو مرکز فنی و حرفه‌ای و چهار مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی مشغول تحصیل هستند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول