اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار لرستان:

شأن و منزلت شهدا و ایثارگران باید حفظ شود

خبرگزاری فارس: استاندار لرستان گفت: شأن و منزلت شهدا و ایثارگران در ابعاد مختلف باید حفظ شود.

شأن و منزلت شهدا و ایثارگران باید حفظ شود
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب‌الله دهمرده یکشنبه‌شب در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در خرم‌آباد ضمن تبریک دهه کرامت گفت: باید یادمان باشد که این خانواده‌های بزرگ شهدا و ایثارگران به گردن بشریت حق دارند.
وی افزود: امروز به برکت این ایثارگری‌ها کاخ سفید آمریکا دارد به کاخ سیاه تبدیل می‌شود.
استاندار لرستان گفت: در طول تاریخ، بزرگان دین انتظار این چنین جامعه‌ای می‌کشیدند که امروز در کشور ما به وجود آمده و باید قدر آن را بدانیم.
دهمرده یادآورشد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو و مدل زیبایی برای جهانیان تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری برای مدیریت دنیا حرف اساسی و منطقی دارد، گفت: مقام معظم رهبری عالمانه مسائل دنیا را دنبال و رصد می‌کند.
استاندار لرستان گفت: بزرگوارانی در طول تاریخ انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند، تا اینکه این نظام پیروز شود امروز حق بزرگی بر گردن ما دارندو هرچه قدر در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کار شود باز هم کم است.
دهمرده یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران در این زمینه کارهای اساسی و خوبی انجام داده است.
وی از همه دستگاه‌های اجرایی لرستان خواست در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ریزی کنند و برنامه‌های قابل قبولی در سطح لرستان اجرا کنند.
دهمرده در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه رزمندگان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک افتخار، عزت و شرف برای مردم ولایی ایران اسلامی است.
وی با بیان اینکه باید این دوران توسط اندیشمندان و برجستگان نظام مقدس جمهوری اسلامی تدوین شود، افزود: نقش معمار کبیر انقلاب در رهبری آن زمان بی‌بدیل و بی‌نظیر بود به طوری که امام خمینی (ره) با رهبری هوشمندانه خود توانست به زیبایی جامعه آن زمان را اداره کند.
استاندار لرستان با بیان اینکه در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس تمام استکبار دست به دست هم داده تا نظام نو پای جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند، گفت: در آن برهه از زمان از همه چیز به خوبی و زیبایی استفاده و از ظرفیت مردم و رزمندگان اسلام نیز به خوبی بهره برده شد و امروز به واسطه این مهم انقلاب اسلامی از هر حیث یک عزت و شرفی در تاریخ ایران برای مردم، مسلمانان و آزادی خواهان بشریت به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه باید این دوران به عنوان الگویی موفق و بسیار ماندگار برای نسل جوان جامعه تبیین شود، گفت: در آن زمان تمام تهدیدها علیه ایران به عنوان فرصت تبدیل شد.
دهمرده خاطرنشان کرد: عزت، اقتدار، افتخار و ... نظام امروز مربوط به این دوران است و باید قدر آن را بدانیم.
در ادامه معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: در هر مقطع و هر زمانی ضرورت ترویج فرهنگ یک امر بدیهی است و در همه زمان‌ها نیاز است.
حسن شریعت‌نژاد یادآورشد: اجرای این کار به فرموده مقام معظم رهبری از شهادت کمتر نیست.
وی افزود: این شورا باید به برنامه‌های کلان استان توجه کند و خیلی به برنامه‌های جزئی کاری نداشته باشد.
در ادامه حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گزارشی در خصوص شورای فرهنگ ایثار و شهادت در لرستان بیان کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول