اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمان:

پیام شهدا حاوی پیام‌های عاشوراست

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: اگر اسناد دفاع مقدس را مشاهده کنیم، متوجه می‌شویم که تمام آنها حاوی پیام‌هایی است که برگرفته از عاشوراست.

پیام شهدا حاوی پیام‌های عاشوراست
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی پیش از ظهر امروز در حاشیه آیین استقبال از پرچم‌های متبرک امام حسین (ع) و امام رضا (ع) در کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استقبال مردم کرمان از این پرچم‌ها نشانگر ارادت آنها به اهل بیت به ‌ویژه این دو امام همام است.
وی با بیان اینکه آنچه امروز جهان تشیع دارد، مرهون حماسه بی‌بدیل است که امام حسین (ع) خلق کرد، بیان داشت: این امام در حقیقت، مسیر عزتمندی را برای جهانیان به ارمغان آورد.
سعیدی تصریح کرد: امام حسین (ع) با فرهنگ عاشورایی آزادی، آزادگی، رستگاری، و مسیر بندگی خدا را در مقابل آنهایی خلق کرد که به دنبال جایگزینی ولایت‌های طاغوتی به جای ولایت الهی بودند.
وی بیان کرد: سیدالشهدا (ع) این درس را به بشریت آموخت که در تمام مقاطع تاریخی در مقابل افرادی که به دنبال جایگزینی ولایت غیر خدا بر بشریت هستند و شیطان‌ها، ستمگران و دنیاطلبان بایستند.
سعیدی عنوان کرد: پرچم امام رضا (ع) به این علت در کنار پرچم امام حسین (ع) قرار گرفته است که این امام تنها امام معصومی است که حرم مطهرش در ایران قرار دارد و عزت و عظمت کشور ما به وجود این امام نورانی و شریف است.
وی با اشاره به اینکه ستمگران روزگار امام رضا (ع) به علت قدرت و جذب بالای این بزرگوار نتوانستند وی را تحمل کنند، افزود: آنها امام رضا (ع) را مجبور کردند که از دیار خویش هجرت کند.
سعیدی خاطرنشان کرد: این هجرت موجب شد تا ایران به عنوان پرچمدار عشق به اهل بیت و ولایت‌مداری مطرح شود.‌
وی با بیان اینکه انجام حرکت‌هایی مانند آیین استقبال از پرچم‌های متبرک امام حسین (ع) و امام رضا (ع) معنویت ویژه‌ای را برای مردم به همراه دارد، گفت: این معنویت و معرفت مردم را برای مدت طولانی در مسیر ارزش‌ها با نشاط نگه می‌دارد.
سعیدی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ دفاع مقدس یکی از اهداف برنامه "همراه با نوای کاروان" است، عنوان کرد: اگر اسناد دفاع مقدس را مشاهده کنیم، متوجه می‌شویم که تمام آنها حاوی پیام‌هایی است که برگرفته از عاشوراست.
وی بیان کرد: رزمندگان و شهدای ما با عشق به برداشتن سدی که مانع ارتباط آنها با حرم سیدالشهدا (ع) بود و به عشق رسیدن به کربلای حسینی و دفاع از مشی و آرمان حسینی مبارزه کردند.
سعیدی بیان داشت: دفاع مقدس تنها جنگی است که در ایران روی دادَ، اما ذره‌ای از خاک کشور به دشمن داده نشد زیرا دفاع مقدس سراسر عشق و شور حسینی بود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول