اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

برای نخستین بار در گلستان؛

صدای شهدا در فضای مجازی طنین‎انداز شده است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت: برای نخستین بار در گلستان رادیو اینترنتی صدای شهدا با هدف حضور در فضای مجازی ایجاد کرده‎ایم که طبق آخرین آمار ICT کشور 30 میلیون کاربر اینترنتی در ایران وجود دارد.

صدای شهدا در فضای مجازی طنین‎انداز شده است
محمدعلی طالع‎زاری در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: کاربران اینترنت در فضای مجازی باید با فرهنگ ایثار و شهادت روبه‌رو شوند که زمینه این حضور برای نخستین بار در گلستان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایجاد شده است.
وی از تشکیل سایت موزه در فضای مجازی خبر داد و بیان داشت: در این طرح حدود 220 هزار آثار شهید، آزاده و جانباز 70 درصد به بالا در استان مکانیزه شده که تا پایان اجرای آن تنها 300 نفر باقیمانده و ان‌شاالله تا پایان سال جاری این امر محقق خواهد شد که در این طرح بالغ بر 10 میلیون تومان هزینه شده است .
این مسئول زیارت قبور شهدا در فضای مجازی را یکی دیگر از اقدامات این معاونت عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف اینکه کاربر در هر نقطه‎ای از دنیا که باشد تدوین شده که با استفاده از فضای مجازی می‎توان وارد گلزار شهدا شد سپس مزار شهید مورد نظر بر روی صفحه مانیتور می‎آید و با سه آیکون که در آنجا طراحی شده همچون صدای شهید، صوت قرآن و زیارت عاشورا فضای معنوی ایجاد می‎شود و در قسمتی دیگر نیز یک گل طراحی شده که با ماوس می‎توان آن را روی مزار شهید قرار داد.
وی از طراحی یک سایت اینترنتی برای هر شهید استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در مرحله اول این طرح فقط خانواده‎های شهدا می‎توانند به آن سایت مراجعه کنند که بنا داریم در آینده‎ای نزدیک به صورت انبوه روی این مسئله کار کنیم.
طالع‎زاری به مزیت های این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که کاربران اینترنت در سایت‎های مختلف جستجو می‎کنند و به طور تصادفی با زندگینامه شهدا در فضای مجازی روبه‌رو می‎شوند متحول شده و دلیل این ادعا نیز از ایمیل‎های رسیده به این معاونت ارزیابی شده است که واقعا تاثیرگذار بوده‎اند.
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تصریح کرد: سایت‎های مختلفی همانند پایگاه قربانیان ترور سلاح‎های شیمیایی و سایت دیار رنج به زبان های انگلیسی و فارسی طراحی شده که یکی دیگر از اقدامات ارزشمند در حوزه ایثار و شهادت است.
وی با بیان اینکه شعبه استانی قربانیان ترور با عنوان دفتر انجمن بین‎المللی دفاع از تروریسم قربانیان ترور در بنیاد شهید گلستان راه‎اندازی شده، یادآور شد: 325 شهید قربانی ترور در استان وجود دارد که قرار است با هماهنگی انجمن بین‎المللی همایشی را برگزار کنیم.
طالع‎زاری از ساماندهی 92 تابلو در سطح جاده‎های بین‎المللی خبر داد و افزود: در سطح استان 520 تابلو داریم که به لحاظ اولویت موضوع جاده بین‎المللی در رئوس اقدام بنیاد قرار گرفت و از سمت نوکنده تا خراسان شمالی تابلو ها تعویض و ساماندهی شد.
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان متذکر شد: از طریق قراردادی که با بخش خصوصی انجام گرفته بناست تا ابتدا در سطح شهرستان کار دیوارنویسی و نقاشی مدارس دولتی و شاهد انجام شود.
وی از تولید فیلم کوتاه ایثار برای نخستین بار در گلستان خبر داد و اذعان داشت: این اثر قرار است تا اردیبهشت ماه سال آینده به مرحله تولید برسد که در سطح خود اقدامی جدید و ماندگار است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول