اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نقوی در واکنش به فروش تجهیزات نظامی آمریکا به همسایگان ایران:

فروش تجهیزات نظامی با هدف حل بحران اقتصادی آمریکاست / ترویج موج ایران‌هراسی در منطقه

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکی از اهداف آمریکا در ایجاد بحران منطقه‌ای را فراهم کردن زمینه برای فروش تسهیلات نظامی عنوان کرد و گفت: دریافت سفارش خرید تجهیزات نظامی از راه‌هایی است که می‌تواند به حل مشکل بحران اقتصادی این کشور کمک کند.

فروش تجهیزات نظامی با هدف حل بحران اقتصادی آمریکاست / ترویج موج ایران‌هراسی در منطقه
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی دفتر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سید حسین نقوی حسینی طرح مخفیانه آمریکا برای ایجاد ائتلافی ضد ایرانی در منطقه و فروش تجهیزات نظامی به همسایگان ایران را در همین راستا خواند و افزود: آمریکا طی سال‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای را برای ترویج موج ایران‌هراسی در منطقه خاورمیانه در دستور کار خود قرار داده است.
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که آمریکا در تلاش است تا همسایگان جمهوری اسلامی ایران را علیه ایران متحد کند، ادامه داد: مقامات این کشور می‌کوشند با عمق بخشیدن به چنین پروژه‌هایی، کشورهای همسایه ایران را برای تجهیز خود از نظر نظامی و ادوات جنگی تقویت کنند.
وی در ادامه با بیان این که آمریکا با ایجاد موج ایران‌هراسی به دنبال فروش تسهیلات خود به کشورهای منطقه است، عنوان کرد: طبیعی است که وقتی آمریکا موج ایران‌هراسی را در منطقه رواج می‌دهد در واقع به نوعی کشورهای منطقه را برای دفاع احتمالی از خود تشویق به خرید تجهیزات نظامی می‌کند، در چنین شرایطی این کشورها در ردیف بهترین و آماده‌ترین خریداران تسهیلات نظامی از آمریکا قرار می‌گیرند.
این نماینده مردم در مجلس هشتم،‌ با اشاره به انعقاد قراردادهای کلان نظامی بین آمریکا و کشورهای منطقه بیان کرد: آمریکا در راستای سیاست‌های ایجاد تنش در منطقه، به تک تک این کشورها ورود پیدا کرده و موافقت نامه‌های نظامی دوجانبه با کشورهایی همچون عربستان،‌ قطر و امارات منعقد کرده است.
‌نقوی‌حسینی با اشاره به بحران اقتصادی آمریکا ادامه داد: در ایالت متحده آمریکا دو مجموعه سرمایه‌گذاری و صنعتی شامل صنایع مادر و صنایع نظامی فعالیت دارند که به طور عرفی دموکرات‌ها صاحبان صنایع مادر و جمهوری خواهان نیز صاحبان صنایع و کارخانجات نظامی در این کشور هستند.
وی با تاکید بر آشوب‌طلب بودن حزب جمهوری‌خواه حزبی گفت: بر همین اساس است که بعد از هر بار به قدرت رسیدن این حزب شاهد افزایش تنش‌های منطقه‌ای هستیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یکی از مهمترین هدف‌های حزب جمهوری‌خواه در ایجاد تنش‌های منطقه‌ای را تامین منافع اقتصادی اعلام کرد و تصریح کرد: این حزب تنها زمانی قادر به حل مشکلات اقتصادی خواهد بود که امکان فروش تجهیزات نظامی خود را داشته باشد و این موضوع محقق نمی‌شود مگر این که تنش‌هایی در منطقه وجود داشته باشد.
روز گذشته وال‌استریت ژورنال در گزارشی از طرح مخفیانه آمریکا برای ایجاد یک ائتلاف ضد ایرانی در منطقه و فروش تجهیزات نظامی به همسایگان ایران پرده برداشت که نشان دهنده تلاش‌های کاخ سفید برای برهم زدن ثبات و امنیت در منطقه است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول