اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست شرکت گاز استان اردبیل خبر داد:

بهره‌مندی 41 درصد خانوار روستایی اردبیل از گاز طبیعی

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت گاز‌ اردبیل گفت: هم‌اکنون 41 درصد خانوارهای روستایی در این استان‌ از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

بهره‌مندی 41 درصد خانوار روستایی اردبیل از گاز طبیعی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز خدایی عصر امروز در همایش گاز و ایمنی در اردبیل اظهار داشت: هم‌اکنون از 24 شهر استان اردبیل 23 شهر از گاز طبیعی بهره‌مند هستند که بیش از 99 درصد خانوارهای شهری را شامل می‌شود که از این نعمت استفاده می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: 260 روستا در استان اردبیل نیز از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
این مسئول ابراز داشت: میزان برخورداری خانوارهای روستایی نیز 41 درصد است که با گازرسانی به 165 روستای در حال اجرا این میزان به 58 درصد می‌رسد.
سرپرست شرکت گاز استان اردبیل از بهره‌مندی 757 واحد صنعتی، 10 شهرک صنعتی و 57 جایگاه سی‌ان‌جی از نعمت گاز طبیعی خبر داد و گفت: از این 57 جایگاه سی‌ان‌جی 46 مورد در حال بهره‌برداری و 11 مورد نیز در مرحله گازرسانی است.
خدایی بیان داشت: به غیر از شهر مرادلو تمام شهرهای استان اردبیل از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
این مسئول اضافه کرد: در تنها شهر باقی مانده استان اردبیل از نعمت گاز نیز هم اکنون 31 کیلومتر خط انتقال با احداث یک ایستگاه تقلیل فشار گاز به ظرفیت 30 هزار متر‌مکعب در حال اجراست که عملیات گازرسانی داخل شهر نیز به  زودی آغاز می‌شود.
سرپرست شرکت گاز استان اردبیل از این انرژی به عنوان انرژی پاک و دارای کمترین آسیب زیست محیطی یاد کرد و گفت: ایران 16 درصد ذخیره نفت و گاز دنیا را دارد که دومین صادر کننده و به همین میزان مصرف کننده گاز در دنیا به شمار می‌رود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدایی با اعلام اینکه شاخص بهره‌مندی روستاییان روستاهای کشور از نعمت گاز 50 درصد است، یادآور شد: ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا رقم بهره‌مندی روستاییان از گاز طبیعی را به میانگین کشوری برسانیم.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول