اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور مسئولان صورت گرفت؛

بهره‌برداری پروژه گازرسانی 5 روستای بیرجند

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به روستاهای مهموئی، نوده، خنگ، ربخت و گازار شهرستان بیرجند آغاز شد.

بهره‌برداری پروژه گازرسانی 5 روستای بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی عصر امروز در آیین بهره‌برداری از این پروژه گازرسانی در جمع مردم روستای خنگ اظهار داشت: اجرای پروژه گازرسانی به پنج روستا با 43 کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع بوده است.
حسن افتخاری ادامه داد: در این پروژه یک دستگاه تقلیل فشار روستایی به ظرفیت 5 هزار متر مکعب بر ساعت احداث شده است.
وی از نصب یک دستگاه حفاظت کاتدیک برای این پروژه خبر داد و افزود: بالغ بر 860 علمک گاز در این روستاها نصب شده است.
مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی جمعیت روستایی بهره‌مند از گاز طبیعی را 5 هزار و 100 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه گازرسانی 17 میلیارد ریال است.
افتخاری استفاده از وسایل گازسوز کم مصرف در فصل زمستان را از عوامل مؤثر در کاهش مصرف گاز دانست و تصریح کرد: بهترین روش برای شکرگذاری نعمت گاز استفاده بهینه از گاز طبیعی است.
وی یکی از مشکلات خراسان جنوبی در بحث سرمایه‌گذاری را کمبود گاز در سال‌های گذشته عنوان کرد و اذعان داشت: اگر گاز طبیعی در جایی وجود داشته امکان سرمایه‌گذاری‌های بزرگی وجود دارد.
مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی ادامه داد: امروز جزو افتخارات استان است که در وجود گاز طبیعی مازاد در هر نقطه‌ای و به هر میزان گاز طبیعی، مورد نظر سرمایه‌گذاران باشد شرکت گاز استان این امر را تأمین می‌کند.
افتخاری با بیان اینکه در حال حاضر 63 درصد از سبد انرژی استان را گاز طبیعی تشکیل می‌دهد، افزود: این میزان در هفته دولت در سال گذشته 50 درصد بوده است که از هفته دولت سال قبل تاکنون سبد انرژی استان از 50 درصد به 63 درصد رسیده و امید است این روند سبد انرژی استان ادامه پیدا کند.
فرماندار بیرجند نیز با اشاره به اینکه کلنگ‌زنی گازرسانی به روستای خنگ در سال گذشته زده شد و شمارش معکوس برای گازرسانی این روستا آغاز شد، افزود: امروز شاهد بهره‌برداری از این نعمت بزرگ گاز طبیعی هستیم.
محمد علی قاسم‌زاده با بیان اینکه روستای خنگ شانزدهمین روستا در بیرجند است که کار گازرسانی آن آغاز شده است، گفت: این امر به برکت خدمت‌گذاری کارکنان شرکت گاز استان است که با کمترین زمان ممکن و کمترین هزینه این پروژه گازرسانی را انجام دادند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول