اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار خراسان جنوبی:

میزان سرانه مطالعه در خراسان جنوبی پایین است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود اینکه استان ما دارای پیشینه فرهنگی غنی است ولی دارای میزان سرانه پایینی است و این کار نیاز به همکاری تمام اقشار مختلف مردم دارد.

میزان سرانه مطالعه در خراسان جنوبی پایین است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در جشن تقدیر از کتابداران و فعالان عرصه کتاب استان اظهار داشت: مدیران استانی باید فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را در بین همکاران و خانواده خود گسترش دهند و خود نیز در ابعاد مختلف مطالعه داشته باشند. با وجود اینکه استان ما دارای پیشینه فرهنگی غنی است ولی دارای میزان سرانه پایینی است.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ایران در گذشته و حال از نظر فرهنگی در راس کشورهای جهان قرار دارد.
رشید ادامه داد: این موضوع در انقلاب اسلامی کشور ما قابل مشاهده است زیرا بر اساس آمارها اوج سرانه مطالعه در کشور ما در زمان انقلاب بوده است و این خود نشان از رشد بالایی فکری مردم آن زمان دارد.
وی با بیان اینکه کتاب بهترین هدیه برای مراسم‌های مختلف است، گفت: ما به تمام دستگاه‌های استان ابلاغ کرده‌ایم که در مراسم‌ها و جشن‌های خود غیر از بسته‌های فرهنگی هدیه دیگری را نباید بدهند و در صورت مشاهده این موضوع، مورد مواخذه قرار می‌گیرند.
مقام عالی دولت در خراسان جنوبی انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از اندیشه‌های اسلامی الهی دانست و ادامه داد: سایر انقلاب‌های منطقه که توانسته‌اند حاکمان بی‌خاصیت و ظالم خود را به زیر بکشند از انقلاب جمهوری اسلامی ایران نشأت گرفته است.
رشید با اشاره به اهمیت غدیر در تاریخ اسلام گفت: غدیر چکیده رسالت همه انبیا است و بدون تردید نمی‌توان مقطعی را در تاریخ پیدا کرد که به لحاظ اطمینان وقوع و اعتماد راویان استحکام بی‌نظیری را مانند واقعه غدیر داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه غدیرخم متعلق به تمامی جهان بشریت است، یادآور شد: ما نباید غدیر را فقط متعلق به مسلمانان و شیعیان بدانیم بلکه باید حق تحقیق و تفسیر را به تمام ادیان بدهیم زیرا این واقعه تاریخی در حقیقت نقطه کمال همه ادیان الهی است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول