اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در چهارمحال و بختیاری؛

2 میلیون متر مربع جایگاه نگهداری دام سم پاشی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 میلیون متر مربع از جایگاه‌های نگهداری دام در این استان سم پاشی شد.

2 میلیون متر مربع جایگاه نگهداری دام سم پاشی شد
حمید مهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: سم پاشی جایگاه‌های نگهداری دام به‌منظور مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام نظیر کنه صورت گرفته است.
وی از توزیع بیش از 2 هزار لیتر شربت انگل در بین دامداری‌های این استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف مبارزه و کنترل بیماری‌های انگلی گوارشی و روده‌ای در بین دام‌های موجود در این استان صورت گرفته است.این میزان شربت بین 200 هزار  رأس گوسفند و بز در مناطق عشایرنشین توزیع و خورانده شده است.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انگل‌های پوستی و گوارشی با تغذیه از بدن دام سبب انتشار بیماری در بین دام‌ها می‌شود، گفت: این بیماری منجر به ایجاد ضعف، لاغری و سوء تغذیه در دام شده که زمینه افزایش بر بیماری‌ها را در بین جمعیت دامی به‌وجود می‌آورد.
وی سم پاشی جایگاه نگهداری دام را بهترین راهکار در راستای مقابله با بیماری‌های انگل‌های پوستی و گوارشی در دام‌ها دانست و افزود: بر همین اساس در مجموع امسال بیش از 80 میلیون تومان به‌منظور مبارزه با بیماری‌های انگل‌های خارجی دام در شهرستان کوهرنگ هزینه شده است.
مهری بر ضرورت کنترل انگل‌های پوستی و گوارشی در دام‌ها تاکید کرد و گفت: در صورت عدم کنترل انگل‌های پوستی و گوارشی در دام‌ها، خسارات جبران ناپذیری به دامداران وارد می‌شود.
وی همچنین در ادامه با اشاره به اقدامات دامپزشکی این استان در راستای مقابله با سویه جدید تب برفکی، افزود: بازدید از اماکن نگهداری و پرورش دام، پیگیری گزارشات بیماری‌های مشابه بیماری تب برفکی از مهم‌ترین این اقدامات است.
مهری خاطرنشان کرد: چنانچه در اماکن نگهداری دام‌ها ورود این بیماری مشاهده و تأیید شود، دامپزشکی این استان به‌منظور مقابله به بیماری سریع اقدام به واکسیناسیون دام‌های آن منطقه خواهد کرد.
مهری با بیان اینکه در حال حاضر 34 مرکز درمانی غیر دولتی در بخش‌ دامپزشکی در این استان فعال است، افزود: از این تعداد بیش از 23 مرکز درمانی تمام وقت و 11 مرکز درمانی پاره‌وقت در حال خدمات‌رسانی و فعالیت هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول