اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد:

تولید سالانه 291 هزار تن محصولات دامی در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از تولید سالیانه بیش از 291 هزار تن محصولات دامی شامل شیر، گوشت و عسل در این استان خبر داد.

تولید سالانه 291 هزار تن محصولات دامی در کردستان
محمدابراهیم حسن‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این میزان شیر تولیدی استان از 40 واحد موجود مرکز جمع‌آوری شیر با ظرفیت 145.5 تن در روز جمع‌‌آوری و از طریق سیستم‌های سردکن و تانکرهای استیل و خودروهای مجهز به انتقال شیر که حلقه بین دامدار و صنعت نگهداری می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر سه مرکز جمع آوری شیر دیگر با ظرفیت 10 تن در روز در حال ساخت است که این میزان تولید شیر استان کردستان به بیش از 214 هزار تن می‌رسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه میزان تولید گوشت در استان را 73 هزار و 700 تن در سال عنوان کرد و بیان داشت: از این میزان 24 هزار و 829 تن گوشت قرمز، 44 هزار و 312 تن گوشت مرغ و 14 هزار و 559 تن نیز گوشت ماهی و 3 هزار تخم مرغ تولید می‌شود.
حسن‌نژاد در ادامه میزان تولید عسل در استان را 900 تن در سال ذکر کرد و گفت: در حال حاضر 127 هزار و 579 واحد زنبور عسل کلنی بومی و مدرن در کردستان وجود دارد که موجب اشتغالزایی 3 هزار و 402 نفر بهره‌بردار زنبور عسل شده است.
وی واحدهای موجود پرورش طیور در استان را رضایت‌بخش عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر 474 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت 8 میلیون و 528 هزار قطعه با امکان چهار دوره جوجه کشی در سال، 11 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت 409 هزار قطعه، 10 واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 240 هزار قطعه، سه واحد شتر مرغ با ظرفیت 138 قطعه، یک واحد کارخانه جوجه کشی با ظرفیت 2 میلیون قطعه و تولید مرغ بومی و سایر ماکیان با ظرفیت 681 هزار قطعه در استان کردستان فعال هستند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول