اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک کارگردان تئاتر:

فیلم‌ مناسب کودک میان واقعیت و خیال جریان دارد

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر گفت: گرچه استفاده از فضای تخیلی در بحث آموزش کودکان بسیار مهم است اما فیلم‌ مناسب کودک میان واقعیت و خیال جریان دارد.

فیلم‌ مناسب کودک میان واقعیت و خیال جریان دارد
رادمهر کشانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: هنرمندان وظیفه دارند قوه تخیل کودکان را بارور کنند اما این امر نباید سبب غافل شدن آنها از واقعیت‌های زندگی شود.
وی افزود: معضل مهمی که در سینماهای هالیوود دیده می‌شود این است که بیشتر فیلم‌ها در فضایی فانتزی جریان دارند و این سبب دوری کودک از عالم واقعیت می‌شود.
این کارگردان تئاتر تاکید کرد: آموزش کودکان را باید هم از طریق فیلم‌های فانتزی و هم سنتی دنبال کرد و تعادل بین این دو ژانر در رشد کودک بسیار مهم و مثمر ثمر است زیرا در عین حال که به شادی و رشد کودکان کمک می‌کند  آنها را از دنیای واقعیت نیز دور نمی‌کند.
وی ادامه داد: به طور مثال در ساخت انیمیشن‌ شکرستان زیرساخت‌های سنتی و پیش‌زمینه‌های ذهنی کودکان امروز تلفیق  و این امر سبب شده کودک با آن ارتباط مناسبی برقرار کرده و نکات آموزشی را به خوبی از طریق آن کسب کند.
کشانی با اشاره به اینکه مشکل مهم در ژانر سینمای کودک این است که آیا تئاتر باید در مورد کودک باشد یا برای کودک تصریح کرد: در بازه زمانی خاصی سینمای کودک به سمت تجاری شدن پیش رفت و زیاده‌روی‌های این دوران سبب شد سینمای کودک به سینمای بدنه مبدل شده و از بین برود.
وی اضافه کرد: این امر سبب شد که در چند سال اخیر فیلم مناسبی برای کودک ساخته نشود در حالی که نسل ما هنوز با خاطرات فیلم‌های ارزشمند جشنواره‌های دوران کودکیمان زندگی و از تجربه آن سال‌ها در ساخت فیلم و تئاتر استفاده می‌کند.
این کارگردان تئاتر تاکید کرد: برای ساخت فیلم کودک باید کارگردانان و فیلم‌سازانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند دریابند فیلم باید برای کودک باشد نه درباره کودک تا کودکان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
وی کمبود فیلمنامه سینمای کودک را از معضلات دیگر ژانر سینمای کودک دانسته و بیان داشت: محتوای مناسب گمشده دنیای امروز است و بیشترین معضل کشور ما در سینما و تلویزیون به کمبود فیلم‌نامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس خوب برمی‌گردد.
کشانی افزود: این امر سبب می‌شود فیلم‌ قوی برای کودک ساخته نشده و تهیه کنندگان و کارگردانان نیز تمایلی به کار کردن در این ژانر نداشته باشد.
وی با بیان اینکه بازگشت جشنواره به اصفهان موجب خشنودی بسیار است تصریح کرد: حضور جشنواره در اصفهان سبب شور و تکاپو در سطح شهر شده و می‌تواند به رشد فرهنگ فیلم و سینما در اصفهان کمک کند.
کارگردان تئاتر اضافه کرد: انتظار داریم با رونق مناسب جشنواره فضایی فراهم شود که فیلم‌سازان نیز به فعالیت در این ژانر به فعالیت بپردازند و سینمای کودک رونق گذشته خود را بازیابد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول